۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۹:۰۹
کد خبر: 81604659
T T
۰ نفر

یك ناشر:

بزرگان دین خط مشی ها را به ناشران یادآوری كنند

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۹:۰۹
کد خبر: 81604659
بزرگان دین خط مشی ها را به ناشران یادآوری كنند

تهران - ایرنا - ناشر نمونه سال 93 شركت كننده در بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران گفت : در شرایط فعلی باید بزرگان دین خط مشی ها را برای تولید كتاب های اساسی و مورد نیاز برای مردم به ناشران یادآوری كنند.

محسن طائب روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: نویسندگان و ناشران در جهت اینكه زبان اسلام كتاب است نه شمشیر باید زیبا بنویسند ومردم و یا قشر خاصی از جامعه را تخریب نكنند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران تا شنبه 26 اردیبهشت ماه در مصلی تهران ادامه دارد.

وی اظهار داشت: برای تبیین موقعیت های اسلام درغالب كتاب به غیر از زبانمان عمل كنیم یعنی زیاده گویی نكرده وآنچه را كه به آن پای بند هستیم عمل كنیم .

طائب با بیان اینكه نویسندگان خود را ملزم كنند كه درك درستی از واقعیت ها را به زبان آوراند ، ادامه داد: اثرگذاری یك كتاب خوب كه از واقعیت ها نشات گرفته بسیار موثر تر از چندین كتابی است كه بدون ضابطه منتشر می شود.

ناشرنمونه سال 93 تاكید كرد هرچقدر محتوای كتاب مناسب با نیازهای جامعه باشد به همان میزان هم تاثیرگذار است.

طائب حمایت دولت به ویژه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در رونق نشر كشور را مهم دانست و اظهار داشت: باید در جامعه حق رایت كتاب توسط این وزارتخانه خریداری شود و موسسات فرهنگی نیز دراین زمینه حمایت ملی كنند.

مدیرعامل انتشارات پیدایش با اشاره به اینكه حدود 800 عنوان كتاب از سوی این انتشارات روانه نمایشگاه بین المللی كتاب شده است، گفت: از این تعداد 72 عنوان دارای چاپ اول 93 و35 عنوان چاپ اول 94 هستند.

فراهنگ **9022**ن.پ**1601**
۰ نفر