۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۴۱
کد خبر: 81604122
T T
۰ نفر

روایت حداد عادل از خیل علاقه مندان به كتاب در نمایشگاه

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۴۱
کد خبر: 81604122
روایت حداد عادل از خیل علاقه مندان به كتاب در نمایشگاه

تهران- ایرنا- رییس فرهنگستان زبان ادبیات فارسی در مورد ارزیابی استقبال از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران گفت: شواهد نشان می دهد حضور خیل معتقدان به كتاب و كتاب خوانی در نمایشگاه خوب است؛ امیدوارم تا پایان همین گونه باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، غلامعلی حداد عادل روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران در جمع خبرنگاران افزود: نمایشگاه كتاب باید هر سال پربارتر و از نظر كمی و كیفی بهتر برگزار شود.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا در نمایشگاه لیستی از كتاب های مدنظر خود تهیه می كنید؟ افزود: بله در طول سال اقدام به تهیه لیست كتاب كرده و در نمایشگاه خریداری می كنیم.

رییس بنیاد سعدی همچنین در پاسخ به خبرنگاری كه آیا این آثار و كتب را برای فرهنگستان زبان ادبیات فارسی تهیه می كنید یا كتابخانه شخصی؟ گفت: فرهنگستان خود مجازا اقدام به تهیه كتب مورد نیاز می كند، اما شخصا 6 ماه قبل از برپایی نمایشگاه بین المللی كتاب تهران نام برخی از كتب را یادداشت و آنها را در این مكان تهیه می كنم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگاری كه آیا در لیست كتب شخصی شما كتاب های داستان و رمان هم جا دارد؟ اظهار كرد: به طور معمول به دلیل مشغله كاری، وقتی برای خواندن این گونه آثار ندارم، اما اگر كتاب معروف و ممتاز باشد حتما برای كتابخانه شخصی آن را تهیه می كنم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال رمان های مربوط به دفاع مقدس را امسال بیشتر از سال گذشته مطالعه كردم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال كه چه راهی را برای انتخاب بهتر مخاطب برای تهیه كتاب از میان هزاران كتاب پیشنهاد می كنید؟ گفت: در حال حاضر اشخاص و ناشران كتاب های تخصصی مدنظر را انتخاب می كنند، آن كسی كه برای تهیه كتاب به نمایشگاه آمده فهرستی از قبل تهیه و با ورود به این جا به صورت مستقیم به سوی كتاب مدنظر وغرفه مربوطه می رود.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران كه از 16 اردیبهشت ماه جاری در مصلی تهران آغاز به كار كرده تا 26 همین ماه از ساعت 10 تا 20 برای بازدید عموم دایر است.

فراهنگ**1355**ن.پ**1569
۰ نفر