۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۱۷
کد خبر: 81603660
T T
۰ نفر

آغاز ششمین روز نمایشگاه كتاب/ خواندن، گفت و گو با جهان

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۱۷
کد خبر: 81603660
آغاز ششمین روز نمایشگاه كتاب/ خواندن، گفت و گو با جهان

تهران - ایرنا - بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران دقایقی پیش وارد ششمین روز خود شد رویدادی كه با شعار خواندن، گفت و گو با جهان درصدد است بیشتر به اهمیت این رسانه در تعامل با دنیا توجه كند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا كتاب در واقع یك ابزار فرهنگی جهانی برای ارتباط با دنیای اطراف است و از این رو این رسانه می تواند تاثیرات شگرفی در روابط انسان ها ایجاد كند.

از طریق كتاب آدمی با آداب،رسوم، فرهنگ ها، ارزش ها، هنجارها و علوم مختلف آشنا می شود كه در نهایت به تغییر رفتار انسان ها منجر می شود.

كتاب خواندن یكی از ارزشمند ترین راه های ارتباط میان انسان هاست. وقتی ما كتاب می خوانیم وارد یك گفت و گوی بیكران در حوزه دانش و فرهنگ می شویم.

هسته مركزی این شعار بر این موضوع تاكید دارد كه كتابخوانی یك نوع گفت و گو كردن است كه هم می تواند در داخل كشور اتفاق بیفتد و هم در سطح بین المللی.

از آنجا كه ایران همیشه قصد داشته است كه با فرهنگ های مختلف ارتباط داشته باشد و به معرفی فرهنگ خود بپردازد و دیگر فرهنگ ها را نیز بشناساند، در این گفت وگو می توانیم فرهنگ خود را بشناسانیم، از این رو به تعبیری بهتر خواندن، گفت و گو با جهان است.

از طریق كتاب و محصولات مكتوب می توانیم فرهنگ و آداب و رسوم مردمان خود را به جهانیان بشناسیم و نمایشگاه كتاب بهترین مكان برای معرفی و شناسایی این ارزش ها به جهانیان است.

در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران آثار بیش از 2800 ناشر خارجی به نمایش در آمده و این مكان بهترین محیط برای این گفت و گو و تعامل است.

در بیست و هشمین نمایشگاه بین المللی كتاب 165 هزار كتاب خارجی به نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه همچنین دو هزار و 450 ناشر داخلی در دو هزار و 160 غرفه كتاب های خود را در معرض علاقه مندان قرار می دهند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران كه روز چهارشنبه با شعار خواندن، گفت و گو با جهان در مصلی تهران آغاز به كار كرد تا 26 اردبیهشت از ساعت 10 تا 20 به روی بازدید كنندگان دایر است.

فراهنگ 1569
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ