۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۲:۴۴
کد خبر: 81603378
T T
۰ نفر
لانه پرندگان ، هديه به شهروندان شيرازي براي تامين  آرامش و امنيت پرندگان

شيراز - ايرنا - جمعي از هنرمندان جوان شيرازي امروز در روز جهاني پرندگان مهاجر لانه هاي ساخته شده چوبي براي پرندگان را به شهروندان هديه دادند تا شهروندان با نصب اين لانه هاي زيبا در فضاي شهري آرامش و امنيت را به پرندگان هديه كنند.

به گزارش دريافتي ايرنا ، به نقل از نمابر يكشنبه روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست استان فارس اين هنرمندان جوان در يك كارگاه ساخت و توليد محصولات چوبي در شهر شيراز با ضايعات چوب باقي مانده از محصولات دكوراسيون ،اقدام به ساخت بيش از يك هزار لانه پرنده كرده بودند .

براساس اين گزارش ،آنان امروز در روز جهاني پرندگان مهاجر اين لانه ها را به شهروندان شيرازي هديه كردند تا اين لانه ها باعث آشتي مردم با پرندگان شود و شهروندان اين لانه هاي زيبا را در حيات منازل و باغچه هاي خود مستقر نموده و براي پرندگان محيط امني فراهم شود.

شهروندان شيرازي هم با استقبال از اين كار زيباي جوانان هنرمند شيرازي ،لانه ها را گرفته و در منازل و باغچه هاي خود مستقر كردند.

به منظور افزايش توجه جهاني به موضوع اهميت پرندگان مهاجر، از سال 2006 ميلادي توافقنامه پرندگان مهاجر آبي آفريقا- اوراسيا (AEWA) اقدام به نامگذاري و برگزاري روز جهاني پرندگان مهاجر در بيستم ارديبهشت نموده است. ك/1

6113/ 5054

سرخط اخبار استان‌ها