۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۵۹
کد خبر: 81602937
T T
۰ نفر

راههاي روستايي جنوب آذربايجان غربي ساماندهي مي شوند

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۵۹
کد خبر: 81602937
راههاي روستايي جنوب آذربايجان غربي ساماندهي مي شوند

مهاباد - ايرنا - مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي از ساماندهي و آسفالت راههاي روستايي مناطق جنوبي استان در سال جاري خبر داد .

خليل محبت خواه روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در سفر اخير معاون راه روستايي وزارت راه و شهرسازي مسائل و مشكلات راههاي روستايي و برخي محورهاي اصلي مورد بررسي قرار گرفت .

وي گفت: در اين سفر پيش بيني شد در سال جاري 60 كيلومتر از راههاي روستايي نقده و اشنويه آسفالت شوند.

وي با تشريح اهميت محور نقده - پيرانشهر، نقده - حيدرآباد و نقده - اشنويه افزود: اين محورها به علت نقش ترانزيتي كالا و مسافر و قرار گرفتن در نقطه تلاقي چند شهرستان بسيار حائز اهميت است چراكه تردد بيش از حد خودروهاي سنگين در اين محورها موجب از بين رفتن روكش آسفالت آنها شده است.

محبت خواه ساماندهي تقاطع هاي جاده اي در شهرستان هاي نقده و اشنويه و روكش اين مسير به همراه تكميل و بهره برداري از محور نقده - حيدرآباد به طول 19 كيلومتر را از جمله تصميماتي عنوان كرد كه در بازديد از اين شهرستانها اتخاذ شد .

وي همچنين از تعريض و بهسازي آسفالت محور نقده به پيرانشهر به طول 37 كيلومتر به روش سرمايه گذاري بخش خصوصي خبر داد و افزود: قير مورد نياز پروژه به طور كامل و متناسب با پيشرفت فيزيكي توسط وزارت راه و شهرسازي اختصاص خواهد يافت.

مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي اضافه كرد: در سال جاري آسفالت راههاي روستايي در نقده و اشنويه به طول 60 كيلومتر با مشاركت دهياري ها و شركت هاي محلي و تامين قير توسط وزارت راه و شهرسازي عملياتي خواهد شد.

وي گفت: در بازديدي كه از محورهاي روستايي شهرستان مرزي سردشت انجام گرفت در زمينه تكميل جاده و اجراي آسفالت محور سردشت به بوكان از سمت ربط به طول 30 كيلومتر، تكميل روشنايي گردنه زمزيران، اجراي آسفالت راه روستايي آغلان و نصب گاردريل در پيچ هاي خطرناك محورهاي مواصلاتي سردشت و تامين قير مورد نياز جهت اجراي آسفالت راه هاي روستايي توسط وزارت راه و شهرسازي تصميم گيري شد.

وي اضافه كرد: در سال جاري آسفالت راههاي روستايي شهرستان پيرانشهر به تعداد 19 روستا به طول تقريبي 83 كيلومتر و تسريع در عمليات اجرايي بيمارستان 64 تخت خوابي پيرانشهر نيز جزو اولويت هاي اين اداره كل در اين سفر قرار گرفت .

حسين ميرشفيع معاون راه روستايي وزارت راه و شهرسازي به منظور بازديد از راههاي روستايي آذربايجان غربي به اين استان سفر كرده است.

از مجموع بيش از سه ميليون و 100 هزار نفر جمعيت آذربايجان غربي يك ميليون و 150 هزار نفر در مناطق روستايي سكونت دارند.

دو هزار و 200 روستاي آذربايجان غربي را روستاهاي بالاي 20 خانوار تشكيل مي دهد .

6185/2093

سرخط اخبار استان‌ها