۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۵۰
کد خبر: 81602524
T T
۰ نفر
تبلیغات گسترده در حوزه كتاب مردم را جذب مطالعه می كند

تهران- ایرنا- مسوول دفتر انتشارات چشمه با بیان اینكه مردم بالقوه خوانندگان خوبی هستند و باید به بالفعل در آیند گفت: تبلیغات گسترده در حوزه كتاب مردم را جذب مطالعه می كند.

بهرنگ كیائیان روز یكشنبه در حاشیه بیست وهشتمین دوره نمایشگاه بین المللی كتاب درگفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا افزود: با تبلیغات گسترده در مورد كارهای با كیفیت در حوزه كتاب جلب اعتماد میان نویسنده، ناشر و مردم ایجاد می شود و كتاب خوانی ترویج می یابد.

وی اظهار داشت: البته این مساله نیز به سیاست های دولت و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برمی گردد. اگر قانون مالكیت فكری وكپی رایت در كشور به رسمیت شناخته شود كتاب خوب به دست مردم می رسد.

كیائیان با اشاره به اینكه ناشران در جهت ترویج كتاب خوانی نباید از تبلیغات زیاد و مطرح شدن هراسی داشته باشند ادامه داد: پذیرفتن حق كپی رایت مقدمات و پیش فرض را در صنعت نشر به وجود می آورد و موجب ساماندهی این حوزه می شود.

به گفته وی تغییر و تحولات در دنیا تاثیر زیادی بر بازار نشر دارد وما از این مساله عقب هستیم.

به عنوان مثال اكنون كتاب الكترونیك به درستی در جامعه جا نیافته در حالی كه دنیا از آن بهترین استفاده را می كند.

مسوول دفتر انتشارات چشمه درباره تاثیر برگزاری نمایشگاه كتاب و رشد مطالعه در كشور اظهارداشت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی جنبه فروشگاهی دارد تا نمایشگاهی زیرا از منافع مادی زیادی برخوردار می شود اما به هرحال برپایی نمایشگاه كتاب مردم را با كتاب آشتی می دهد ولی راهكار بلند مدت برای افزایش رشد مطالعه در كشور نیست .

كیائیان تصریح كرد: ارتقای صنعت نشر كیفیت ادبیات، نویسندگی و ترجمه بر ترویج كتاب خوانی كمك می كند و باید این موارد در سرلوحه كارهای ناشران قرارگیرد.

وی درپایان گفت: نشر چشمه امسال حدود 920 عنوان كتاب در نمایشگاه حضور دارد كه از این تعداد 40 عنوان آن دارای چاپ نخست است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران كه روز چهارشنبه در مصلی تهران آغاز به كار كرده تا 26 اردیبهشت ماه جاری از ساعت 10 تا 20 برای بازدید عموم دایر است.

فراهنگ**9022**ن.پ** 1569
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ