۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۱۰
کد خبر: 81602191
T T
۰ نفر

آغاز پنجمین روز نمایشگاه كتاب/ نگاهی به بخش دانشگاهی

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۱۰
کد خبر: 81602191
آغاز پنجمین روز نمایشگاه كتاب/ نگاهی به بخش دانشگاهی

تهران - ایرنا - پنجمین روز بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران فعالیت خود را در مصلی تهران آغاز كرد؛ رویدادی كه به نظر می رسد شمار ناشران بخش دانشگاهی در این دوره فعال تر از سال های پیش در نمایشگاه ظاهر شده اند.

به گزارش روز یك شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، بخش دانشگاهی نمایشگاه كتاب تهران امسال نیز به مانند سال های گذشته میزبان بازدیدكنندگان از قشر دانشگاهی و دانشجویی است.

امسال اتحادیه ناشران و كتابفروشان تهران در بخش دانشگاهی تلاش كرده تا با كاهش فضای غرفه‌های این بخش، تعداد ناشران دانشگاهی را افزایش دهد.

این كار باعث شد تا ناشران بیشتری در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران شركت كنند و از این رو تنوع كتاب ها و آثار به نمایش گذاشته شده نسبت به دوره های پیش افزایش یافته است.

همچنین امسال نیز مانند دوره های قبل نمایشگاه كتاب، كارت بن های الكترونیكی خرید كتاب به دانشجویان اختصاص یافت كه میزان آن نسبت به سال های گذشته با افزایش رو به رو بوده است.

امسال دانشجویان هنگام ثبت نام برای دریافت كارت بن های الكترونیك مبلغ 40 هزار تومان پرداخت كردند كه 80 هزار تومان بن كارت دانشجویی به آنان تعلق گرفت.

بخش ناشران دانشگاهی در جنوب شرق نمایشگاه كتاب و جنب ناشران كودك و نوجوان قرار گرفته است.

دانشجویان و بازدیدكنندگان از بخش دانشگاهی انتظار دارند كه بتوانند آثار و كتاب های دانشگاهی خود را در این غرفه ها تهیه كنند.

بسیاری از دانشجویان و بازدیدكنندگان این نمایشگاه را شهرستانی ها تشكیل می دهند و آنان انتظار دارند به كتاب ها و آثار موردنظر خود دست یابند.

در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران آثار بیش از 2800 ناشر خارجی به نمایش در آمده و همچنین 165 هزار كتاب خارجی در نمایشگاه امسال عرضه می شود.

در این نمایشگاه همچنین دو هزار و 450 ناشر داخلی در دو هزار و 160 غرفه كتاب های خود را در معرض علاقه مندان قرار می دهند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران كه روز چهارشنبه با شعار خواندن، گفت و گو با جهان در مصلی تهران آغاز به كار كرد تا 26 اردبیهشت از ساعت 10 تا 20 به روی بازدید كنندگان دایر است.

فراهنگ**1569**1027
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ