۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۲۲
کد خبر: 81602102
T T
۰ نفر

تازه‌هاي نشر

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۲۲
کد خبر: 81602102
تازه‌هاي نشر

تهران- ايرنا - كتاب هاي جديد در بخش زبان و ادبيات، داستان هاي ايراني، داستان كوتاه و ادبيات جهان از گروه انتشاراتي ققنوس در بازار نشر توزيع شد.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار حوزه كتاب و ادبيات ايرنا در گروه كتاب هاي زبان و ادبيات تاريخ ترجمه در ايران نوشته عبدالحسين آذرنگ است كه دوران باستان تا پايان عصر قاجار را به تصوير مي كشد.

پارتيزان و كبوترها نوشته ساموئل بكت است كه آن را بهروز حاجي محمدي گردآوري و ترجمه كرده است. اين كتاب مجموعه مقالات انتقادي در باب زندگي و آثار ساموئل بكت است.

نگاهي به زندگي و آثار چخوف نوشته جيمز لولين با ترجمه علي اكبر پيش دستي، شخصيت هاي اصلي در آثار كافكا با ترجمه بهروز حاجي محمدي، هنر و فلاكت نوشته مراد حسين عباسپور كه به چند روايت معتبر درباره انديشه و آثار باستاني صادق هدايت مي پردازد و قهرمان و دريا ترجمه افشين رضاپور كه درمورد الگوهاي آشوب در اسطوره هاي باستاني بود در گروه زبان و ادبيات منتشر شده است.

در بخش داستان ايراني كتاب فيل ها نوشته شاهرخ گيوا، مردي كه هيچ بود تاليف مرتضي احمدي، اين خانه پلاك ندارد نوشته فرزانه كرم پور و لادن نيكنام، مردگان از مهدي فياضي كيا ، من و اتاق هاي زيرشيرواني تاليف طاهره علوي، يخ در جهنم نوشته نسترن هاشمي، رسواخانه از محمدعلي مهمان نوازان نيز منتشر شده است.

كتاب عكس هاي فوري نوشته سهيلا بسكي، براي پيرهنت مي ميرند نوشته ناتاشا محرم زاده، مي خواستم نويسنده شوم آشپز شدم از فاطمه ستوده، ملاقات با سوسك تاليف مرتضي نظري زاده، وقتي كلاغ ها مي رقصند از مريم فرهادي و عاشقي با حال و هواي پشه هاي لهيده از حميد اباذري در بخش داستان هاي كوتاه منتشر شده است.

همچنين در زمينه ادبيات جهان كتاب هاي ملت عشق نوشته اليف شافاك با ترجمه ارسلان فصيحي، باغ هاي كيوتو نوشته كيد والبرت با ترجمه علي قانع نيز به بازار نشر عرضه شده است.



** رابطه منتشر شد

مجموعه داستان‌هاي مينيمال هاله مشتاقي‌نيا با عنوان «رابطه» وارد بازار نشر شد.

كتاب رابطه شامل 50 داستان مينيمال از نويسنده‌اي است كه در اين سال‌ها به عنوان نمايشنامه‌نويس فعاليت داشته و شهرت يافته است.

پيش از اين نمايشنامه‌هاي «مرد مقابل»، «اينگريد برگمن با بوي قرمه سبزي» و «آيينه جي. دي سلينجر» به قلم مشتاقي‌نيا منتشر شده است.

داستان‌هاي كتاب رابطه به همراه عكس‌هايي در داخل صفحات منتشر شده و طراحي جلد كتاب را صالح تسبيحي بر عهده داشته است.

اين روزها نمايش «تقديربازان» به كارگرداني سيما تيرانداز با نمايشنامه‌اي از هاله مشتاقي ‌نيا در سالن چهارسوي مجموعه تئاتر شهر به صحنه است.

«رابطه» توسط نشر «كتاب آمه» براي نخستين بار در نمايشگاه كتاب عرضه شده است. فراهنگ*9246*9187*9022*1027

سرخط اخبار فرهنگ