۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۹:۱۲
کد خبر: 81601740
T T
۰ نفر
تعطیلی یك روزه 29 غرفه متخلف نمایشگاه كتاب تهران

تهران- ایرنا- رییس كمیته رسیدگی به تخلفات ناشران بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران گفت: 29 غرفه متخلف فردا یكشنبه برای مدت یك روز تعطیل می شوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، همایون امیرزاده عصر روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نشست هیات رسیدگی به تخلفات ناشران به دلیل دریافت گزارش هایی از بخش داخلی نمایشگاه اظهار كرد: پس از این گزارش ها، هیات آراء خود را صادر كرد كه شاید غافلگیر كننده باشد.

وی افزود: براساس آرای صادره غرفه های 29 ناشر شامل، 26 ناشر در بخش عمومی و سه ناشر در بخش دانشگاهی به محرومیت یك روزه (فردا) و محرومیت از ورود به نمایشگاه سال آینده (بیست و نهمین نمایشگاه) محكوم شدند.

امیرزاده درباره تخلف این ناشران گفت: آنها كتاب های سایر ناشران را بدون اجازه عرضه كرده اند و در صورتی كه فردا نسبت به جمع آوری این كتاب ها از غرفه خود اقدام نكنند كمیته رسیدگی به تخلفات ناشران مجددا تشكیل جلسه داده و تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد كرد.

وی افزود: عرضه كتاب های ناشران توسط ناشران دیگر بدون اجازه آنها غیرقانونی است و باعث صدمه جدی به این گروه از ناشران می شود.

امیرزاده ادامه داد: براساس ضوابطی كه پیش از آغاز نمایشگاه اعلام شده ارائه و فروش كتاب های سایر ناشران بدون اجازه آنها ممنوع است و فقط براساس تبصره ای با كسب مجوز و رضایت ناشران می توانند تا پنج اثر آنها را ارائه كنند.

وی اضافه كرد: در بررسی میدانی بازرسان كمیته ناشران داخلی در روز جاری امروز مشخص شد بیش از 80 درصد كتاب های عرضه شده توسط تعدادی از غرفه داران و ناشران توسط خودشان منتشر نشده است.

رییس كمیته رسیدگی به تخلفات ناشران صیانت از كیفیت نمایشگاه بین المللی كتاب را حساس خواند و افزود: تكرار عناوین در تمامی غرفه ها ملال آور می شود و از نظر قانونی و رعایت حقوق صنفی اشكال دارد.

امیرزاده تصریح كرد: رای صادر شده امروز تمامی اعضای هیات رسیدگی به تخلفات ناشران به اتفاق آرا و بدون حتی یك رای مخالف صورت گرفت.

وی تصریح كرد: ملاك ورود هیات رسیدگی به تخلفات ناشران به پرونده هایی كه احتمال تخلف در آنها وجود دارد صرفا ارائه گزارش مستند از سوی بازرسان و كمیته های مرتبط است و از سوی انجمن ناشران دانشگاهی تاكنون گزارشی به این هیات ارسال نشده است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران كه از روز چهارشنبه در مصلی امام خمینی (ره) آغاز شده تا 26 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

فراهنگ**7537**م.ب**1027
۰ نفر