۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۰۶
کد خبر: 81601660
T T
۰ نفر
باید جذب مخاطب را از نمایشگاه كتاب تهران بیاموزیم

تهران - ایرنا - رئیس نمایشگاه كتاب پاریس گفت: نمایشگاه بین المللی كتاب تهران در جذب مخاطب بسیار قوی عمل كرده است و ما باید نحوه جذب مخاطب را از مسئولان این نمایشگاه بیاموزیم.

به گزارش عصر شنبه گروه فرهنگی ایرنا، موریسه در دیدار با سید عباس صالحی رییس بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران گفت: از گذشته رابطه دوستانه‌ای بین مردم ایران و فرانسه برقرار بوده است، اما برای ما چیزی كه اهمیت دارد نه سیاست است و نه تجارت بلكه فرهنگ حرف نخست را می‌زند.

وی ادامه داد: ناشران ایرانی و فرانسوی همكاری بسیار خوبی با یكدیگر دارند و حدود پنج سال است كه ناشران ایرانی در نمایشگاه پاریس شركت می‌كنند.

موریسه درباره بازدید خود از نمایشگاه كتاب تهران نیز اظهار كرد: باید این نمایشگاه را درك كنیم ، دانسته های خود را برای ناشران فرانسوی شرح داده تا بتوانیم از فرصت نمایشگاه كتاب تهران استفاده كنیم.

بیست وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران كه با با شعار «خواندن، گفت وگو با جهان» از 16 اردیبهشت ماه آغاز شده تا 26 اردیبهشت در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

رییس نمایشگاه پاریس با اشاره به فرهنگ غنی ایرانی گفت: در اذهان عمومی دیدگاه غلطی را از ایران رواج داده‌اند؛ در حالی كه نبض دنیا در ایران می­زند.

وی افزود: ما باید روابطمان را از طریق كتاب افزایش دهیم چرا كه كتاب یك صنعت جهانی است و هیچ كشوری نمی‌تواند مردمش را از خواندن كتاب‌های كشوری دیگر منع كند.

وی سپس اظهار كرد: در نمایشگاه تهران آنچه اهمیت دارد ، فرهنگ خانواده و تبادل فرهنگی است و این سیاستی است كه در نمایشگاه پاریس نیز دنبال می‌شود، اما ابعاد نمایشگاه پاریس كوچكتر از نمایشگاه تهران است همچنین نمایشگاه ما بازدیدكننده كمتری دارد.

وی ادامه داد: مسئولان ایرانی باید در نمایشگاه پاریس شركت كنند و به ما بیاموزند كه چگونه این بازدیدكننده میلیونی را جذب می‌كنند زیرا در برگزاری نمایشگاه نكته‌های ظریف فرهنگی وجود دارد كه ما باید آن را از ایرانی‌ها یاد بگیریم تا بتوانیم مخاطب بیشتری را جذب كنیم.

رئیس نمایشگاه پاریس در پایان با اشاره به پوستر بیست وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران گفت: پوستر نمایشگاه تهران پوستر بی‌نظیر و جزئی‌نگری است، به همین دلیل بدون شك در طراحی پوستر نمایشگاه پاریس این نكات ریز را در نظر خواهیم گرفت.

در ادامه این نشست صالحی، ضمن ابراز خوشحالی از حضور رئیس نمایشگاه پاریس در نمایشگاه تهران ابراز امیدواری كرد تا اقامت طرف فرانسوی فرصتی مناسب را برای تبادل بهتر فرهنگی ایران و فرانسه فراهم كند .

وی گفت : آنچه روابط بین ملت‌ها را می‌سازد فرهنگ نام دارد و بخش ماندگار آن كتاب و نشر است، پس بدون شك رابطه ایران و فرانسه از مسیر كتاب می‌تواند پایدارتر و محكم تر شود.

رئیس بیست وهشتمین نمایشگاه كتاب تهران ادامه داد: مردم ایران فرانسوی‌ها را با كتاب می‌شناسند زیرا كتاب‌های ده‌ها نویسنده و شاعر فرانسوی به فارسی ترجمه شده و افكار و آثارشان در بین مردم ایران نشر پیدا كرده است.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد با اشاره به فرهنگ ایرانی افزود: فرهنگ غنی ایرانی مربوط به گذشته نیست و هم اكنون نیز پرتپش و پر قدرت به حیات خود ادامه می دهد.

وی افزود: در 11 روز برگزاری نمایشگاه كتاب حدود چهار میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید می‌كنند و برای مردم ایران نمایشگاه كتاب یك فستیوال مهم است. ما در سال گذشته 72 هزار عنوان كتاب چاپ كرده‌ایم كه نیمی از آنها چاپ نخست بوده است.

رئیس نمایشگاه كتاب تهران با اشاره به اهمیت این نمایشگاه برای خانواده‌های ایرانی اظهار كرد: درایران همانطور كه یك پدر دست خانواده خود را می‌گیرد و به مسافرت می‌رود در ایام برگزاری نمایشگاه به همراه خانواده به نمایشگاه كتاب می‌آید و درواقع نمایشگاه كتاب برای خانواده‌های ایرانی یك سفر فرهنگی است.

صالحی خطاب به رئیس نمایشگاه كتاب پاریس گفت: علاقه‌مندم تا در روزهای پایانی حضورتان در ایران به بررسی نمایشگاه كتاب تهران بپردازیم تا از نظرات شما برای بهتر شدن نمایشگاه استفاده كنیم.

فراهنگ **7537**1601**
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ