۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۰۲
کد خبر: 81601653
T T
۰ نفر
حضور فعال موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) در نمایشگاه كتاب تهران

تهران-ایرنا-موسسه تنظیم و نشر آثارامام خمینی (ره) با برپایی سه غرفه در بخش های عمومی، بین الملل و كودك و نوجوان در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب حضوری فعال دارد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، در غرفه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در بخش عمومی یا فروش كتاب بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران كه توسط موسسه عروج شكل گرفته، حدود 600 عنوان كتاب عرضه می شود كه برخی از این كتاب ها، تازه های نشر و برخی دیگر نیز كتب چاپ سال گذشته است.

این موسسه تلاش می كند در بخش عمومی با حضور برخی كارشناسان، به سوالات مراجعه كنندگان درباره آثار و اندیشه های حضرت امام (ره) در قالب میز گفت و گو پاسخ داده و از این طریق زمینه بیشتر آشنایی افراد به ویژه نسل جوان را با آثار منتشره درباره بنیانگذار جمهوری اسلامی فراهم كند.

غرفه عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با شماره غرفه 44 در سالن 22 بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران در مصلی امام خمینی (ره) واقع شده است.

این موسسه در بخش بین الملل نمایشگاه كتاب تهران نیز غرفه دارد كه در طبقه دوم شبستان مصلی امام خمینی (ره) واقع شده است.

این بخش علاوه بر انجام فعالیت هایی متناسب با فضاهای بین المللی، به ترجمه آثار مكتوب نیز مبادرت می كند. در راستای ترجمه آثار مكتوب، علاوه بر آثار امام خمینی (ره)، آثاری كه درباره ایشان به رشته تحریر درآمده نیز به زبان های مختلف ترجمه می شود.

این غرفه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران، عهده دار عرضه آثار منتشر شده به زبان های مختلف از جمله عربی، روسی، اردو و فرانسه است.

غرفه كودك و نوجوانان موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) نیز كه در سالن C نمایشگاه بیست و هشتم كتاب تهران فعال است، به طور خاص و جدا از غرفه عمومی و بین الملل، آثاری در حوزه كودكان و نوجوانان عرضه می كند.

این موسسه حدود 100 اثر كودك و نوجوان را در قالب داستان، شعر و كتاب های تصویری منتشر كرده كه در این غرفه عرضه می شود. مجله های دوست كه ماهنامه هایی در حوزه خردسال، كودك و نوجوان است نیز در این غرفه مشاهده می شود.

در غرفه كودك و نوجوانان موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) هر روز یكی از نویسندگان مشهور حوزه كودك حاضر می شوند و علاوه بر دیدار با بچه ها، آثار خود را هدیه می دهند كه این اقدام سبب آشنایی بیش از پیش كودكان و نوجوانان با نویسنده های مطرح این حوزه می شود.

در بخش دیگری از غرفه كودك و نوجوان موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، یك مربی كودك و نوجوان كه از روحانیون متخصص در برگزاری برنامه های شاد و متنوع برای این رده سنی محسوب می شود، به اجرای برنامه شاد و متنوع تربیتی و آموزشی می پردازد.

معاون فرهنگی و هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: این موسسه امسال با رویكردی كامل تر در نمایشگاه بین المللی كتاب تهران حضور پیدا كرده است، چرا كه این نمایشگاه بهترین فرصت را برای حضور مراكز فرهنگی و نشر به منظور معرفی و ارایه آثارشان فراهم می كند.

علی كمساری افزود: این نمایشگاه برای اهالی كتاب نیز مجالی فراهم می كند تا ضمن ارایه آثار در فضایی مناسب، با استقبال خوبی از جانب علاقه مندان به این حوزه نیز روبه رو شوند.

وی ادامه داد: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) از این فرصت برای معرفی و عرضه آثار امام راحل در بخش های مكتوبات، فرمایشات ایشان و همچنین آثاری كه درباره بنیانگذار جمهوری اسلامی توسط نویسندگان، اهالی تحقیق و پژوهش به نگارش درآمده، استفاده می كند.

كمساری، با بیان اینكه كتاب هایی كه حاصل برگزاری همایش بزرگ بانو خدیجه ثقفی در روز 23 فروردین امسال است نیز در نمایشگاه كتاب عرضه می شود، اظهار كرد: پنج اثری كه در این همایش رونمایی شد نیز در زمره آثار جدیدی قرار می گیرد كه در نمایشگاه امسال در حال عرضه است.

وی افزود: همچنین لوح فشرده همایش شامل سخنرانی رییس جمهوری، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و سخنرانی صاحب مقالات؛ در این مكان فرهنگی عرضه می شود.

معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: یكی از منشورات جدیدی كه نمایشگاه امسال كتاب تهران عرضه می شود، دوره 17 جلدی اسناد مبارزاتی یاران امام خمینی (ره) است كه اثری ارزنده و پژوهشی محسوب شده و در نوع خود تازه و بی نظیر است.

كمساری ادامه داد: این اثر از فردا (یكشنبه) در قالب مراسم رونمایی كه در سرای اهل قلم برگزار می شود، ارایه خواهد شد. خانواده برخی از بزرگان و یاران امام خمینی (ره) كه در قید حیات هستند یا به شهادت رسیدند نیز در این آیین حضور خواهند داشت.

وی اضافه كرد: در این آیین، حمید انصاری قائم مقام موسسه و حجت الاسلام سیدمحمود دعایی درباره این اسناد و كتاب ها توضیحاتی ارایه می كنند.

معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) اظهار كرد: این كتاب شامل اسنادی است كه از بایگانی ساواك خارج شده و درباره بازتاب و نقش حضرت امام و نهضت ایشان در اقدامات و فعالیت های مبارزان و مخالفان نظام شاه تهیه شده است.

كمساری افزود: از لابه لای صدها هزار برگ سندی كه در ساواك به نام افراد و جریان های مبارز تشكیل داده شده، این اسناد شناسایی و استخراج شده و شامل زوایای ناگفته ای از گستره نفوذ نهضت حضرت امام (ره) و فداكاری یاران ایشان در روزگار سخت مبارزه است.

وی خاطرنشان كرد: به طور حتم انتشار این مجموعه اسناد می تواند گام مهمی در جهت منابع مربوط به پژوهش در حوزه تاریخ انقلاب قلمداد شود و برای نسل جوان كه در دوران مبارزه حضور نداشتند، منبع مطالعاتی بسیار خوبی به شمار می رود.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران كه روز چهارشنبه با شعار خواندن، گفت و گو با جهان در مصلی تهران آغاز به كار كرد تا 26 اردبیهشت ماه جاری از ساعت 10 تا 20 به روی بازدیدكنندگان دایر است.

در این نمایشگاه آثار بیش از 2800 ناشر خارجی به نمایش در آمده و همچنین 165 هزار كتاب خارجی در نمایشگاه امسال عرضه می شود.

شمار كشورهای خارجی شركت كننده در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران به 65 كشور می رسد در حالی كه امسال در بخش بین الملل نمایشگاه كتاب حدود 130 غرفه فعال خواهد بود.

هر چند امسال كشور عمان به عنوان میهمان ویژه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران حضور دارد اما در این رویداد فرهنگی هر روز به یك كشور شامل ایتالیا، عمان، مكزیك، فرانسه، آفریقا، تاجیكستان، افغانستان، لهستان و گرجستان اختصاص یافته است.

در این نمایشگاه همچنین دو هزار و 450 ناشر داخلی در دو هزار و 160 غرفه كتاب های خود را در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند.

فراهنگ**7537**1027
۰ نفر