۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۲۰
کد خبر: 81601597
T T
۰ نفر
دیدار رئیس نمایشگاه كتاب بلونیا با تصویرگران جوان ایرانی

تهران-ایرنا - روبرتا كینی رئیس نمایشگاه كتاب بلونیا امروز از نمایشگاه تصویرگران كودك و نوجوان بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران دیدن كرد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ، كینی میهمان ویژه نمایشگاه تصویرگران ایرانی در چهارمین روز فعالیت بخش كودك و نوجوان بود. وی ابتدا به بازدید از این نمایشگاه پرداخته و در ادامه نشستی با ناشران و تصویرگران جوان ایرانی داشت.

علی گلدوزیان, علی بوذری, فریده خلعت بری مدیر انتشارات شباویز، رضا هاشمی نژاد مدیر انتشارات افق، برزو سریزدی مسئول بخش كودك و نوجوان نمایشگاه كتاب و تعدادی از تصویرگران حاضر در نمایشگاه تصویرگری كینی را همراهی می‌كردند.

این نمایشگاه برای اولین بار در تاریخ برگزاری نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران با 900 اثر از حدود 400 تصویرگر ایرانی دایر شده است و تا 26 اردیبهشت ماه میزبان علاقه مندان و بازدیدكنندگان خواهد بود.

كینی روز گذشته نیز در نشست تعاملات فرهنگی ایتالیا و ایران كه در سرای اهل قلم نمایشگاه كتاب تهران برگزار شد، شركت كرد. نمایشگاه كتاب بلونیا در سال جدید برگزاری خود 53 ساله می‌شود.

نمایشگاه كتاب بولونیا كه از سال 1963 تا كنون در بولونیای ایتالیا برگزار می‏ شود، مهم‏ترین و بزرگ‏ترین نمایشگاه كتاب كودكان در سراسر جهان است كه هر سال طی چهار روز در آخرین روزهای ماه مارس میلادی برگزار می‏ شود.

این نمایشگاه فرصتی برای گردهمایی ناشران، تصویرگران، مدیران و مترجمان كتاب‏های كودكان برای ارائه‏ و به اشتراك گذاری تجربیات و در نهایت انتخاب بهترین آثار و شركت در كنفرانس‏ها و كارگاه‏های آموزشی، جمع‏آوری اطلاعات درباره‏ی تازه‏های نشر كتاب كودك در جهان است.

نمایشگاه كتاب كودك بولونیا همچنین محلی است برای اهدای جوایز معتبری از جمله بولونیا راگاتزی كه در چهار گروه داستانی، غیرداستانی، آثار غیر غربی و آثار تازه متشر شده به برگزیدگانی از ملیت‏های مختلف تعلق می‏گیرد. از سال ٢٠١٠ نیز جایزه ی جدیدی به بهترین آثار تصویرگران كم تر از 35 سال اهدا می شود.

برنده جایزه یادبود آسترید لیندگرن به عنوان گرانترین جایزه ادبیات كودك جهان هر سال همزمان با نمایشگاه كتاب كودك بولونیا كه در سوئد برگزار می شود به طور مستقیم در این نمایشگاه اعلام و برنامه مربوط به آن پخش می شود.

همچنین هر دو سال یكبار، برنده جایزه جهانی هانس كریستین اندرسن، مهمترین جایزه ادبیات كودك جهان، در این نمایشگاه معرفی می شود.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی برگزار می شود .

فراهنگ **9338**1601**
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ