۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۰۱
کد خبر: 81599769
T T
۰ نفر
نماینده روسیه از تضمین عربستان برای مذاكرات صلح یمن خبر داد

تهران -ایرنا- نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام كرد كه كشورش پیش بینی می كند كه مذاكرات صلح میان طرف های درگیر در یمن، به زودی با نظارت سازمان ملل آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ویتالی چوركین به خبرنگاران گفت كه در این باره تضمین هایی از همتای عربستانی و قطری خود دریافت كرده است.

وی افزود: سفرای عربستان و قطر به وی اطمینان داده اند، نشستی كه به دعوت عبدربه منصور هادی رییس جمهوری فراری یمن در تاریخ 17ماه می (27 اردیبهشت) در ریاض برگزار می شود،‌ به هموار ساختن راه برای از سرگیری مذاكرات صلح تحت نظارت سازمان ملل خواهد انجامید.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل همچنین گفت: امیدواریم كلیه درگیری ها در یمن هر چه سریع تر متوقف و مذاكرات از سر گرفته شود.

این در حالی است كه عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان روز گذشته در جریان كنفرانس مشترك مطبوعاتی با جان كری همتای آمریكایی خود، از موافقت كشورش با آتش بس پنج روزه در یمن برای كمك رسانی خبر داده بود.

عربستان با ائتلاف 9 كشور عربی منطقه به جز عمان از 6 فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه فقیرترین كشور عربی منطقه آغاز كرده است تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به حاكمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله كه امنیت شهرهای یمن را تامین می كند و با سازمان القاعده در یمن می جنگد، جلوگیری كند.

ریاض بعد از 27 روز بمباران زیرساخت های یمن و از بین بردن تاسیسات حیاتی این كشور بدون آن كه به اهداف اعلام شده دست یابد، اعلام آتش بس كرد اما بعد از آتش بس تبلیغاتی اعلام شده همچنان یمن را هدف حملات هوایی قرار داده است و با بمباران فرودگاه بین المللی صنعا از كمك رسانی به مردم این كشور جلوگیری می كند.

از زمان آغاز تجاوز نظامی عربستان به یمن، تاكنون بیش از 3 هزار و 500 نفر از مردم این كشور كشته و 6 هزار نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

كارشناسان، حمله های عربستان به یمن و محاصره مردم این كشور را به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال ساكنان غزه، تشبیه كرده اند.

شبد**1480** 3404
۰ نفر