۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۴۳
کد خبر: 81599493
T T
۰ نفر
استاندار گيلان: معلمان، خالصانه در خدمت تعليم و تربيت كشور هستند

رشت - ايرنا - استاندار گيلان با اشاره به زحمات و تلاش هاي معلمان در تربيت آينده سازان ايران اسلامي گفت : روز معلم تجليل از كساني است كه بهترين دوران خدمتشان را با اخلاص و عمل در خدمت تعليم و تربيت كشور هستند.

به گزارش ايرنا، محمدعلي نجفي روز پنجشنبه به مناسبت گراميداشت هفته معلم در همايش تجليل از معلمان نمونه استان گيلان در مجتمع فرهنگي تفريحي زيباكنار رشت افزود: معلمان همانند شمع در خدمت آموزش و پرورش كشور هستند و براي تعليم و تربيت نونهالان و فرزندان ايران اسلامي تلاش مي كنند.

وي فضيلت، شرافت و منزلت را از ويژگي هاي يك معلم واقعي دانست و اظهار كرد: معلمان بايستي با كردار، اعمال و گفتارشان هميشه معلم باقي بمانند.

وي با اشاره به فداكارهاي برخي از معلمان در كشور و جاودانه ماندن آنان خاطرنشان كرد: معلمان فداكار درس ايثار، از خودگذشتگي و معلمي را به همه آموختند و يادشان هميشه باقي مي ماند.

نجفي با اشاره به فرمايشات روز گذشته مقام معظم رهبري در جمع فرهنگيان كشور تصريح كرد: سرمايه گذاري در آموزش و پرورش براي رسيدن به توسعه اقتصادي و رفاه اجتماعي، هزينه نيست.

وي انسان را هدف و عامل توسعه دانست و بيان كرد: اگر نتوانيم مهارت هاي دانش مردم را توسعه دهيم به نحو موثري قادر به رشد و توسعه نخواهيم بود.

نجفي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به تلاش هاي آموزش و پرورش گيلان براي تعليم و تربيت دانش آموزان بيان كرد: توليد و توزيع پيك حقوق شهروندي از كارهاي خوب آموزش و پرورش استان است كه از سوي معاونت حقوقي رياست جمهوري نيز مورد تشويق قرار گرفته است.

استاندار گيلان يادآور شد: اجراي طرح تعالي مديريت مدرسه ، شناسايي اولياء بيسواد ، حضور دانش آموزان در المپيادهاي ورزشي، ساخت و تجهيز مدارس و جذب خيرين از ديگر اقدامات انجام گرفته از سوي آموزش و پرورش گيلان است.



*طرح رتبه بندي معلمان در راستاي كيفيت بخشي است

مديركل آموزش و پرورش استان گيلان نيز گفت: طرح رتبه بندي معلمان در راستاي كيفيت بخشي به آموزش و پرورش است.

مهدي حاجتي افزود: اين طرح با حمايت رييس جمهوري و رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور در مجلس به تصويب رسيد.

وي اظهار داشت: اين طرح گامي موثر براي تحقق همه ابعاد آموزش و پرورش شامل ارتقاء مسايل تعليم و تربيت ، تقويت فرهنگ اقامه نماز و ... است.

وي ضمن قدرداني از معلمان براي تربيت فرزندان ايران اسلامي خاطر نشان كرد: هفته معلم ، هفته فضيلت، تعليم و تربيت، علم و دانش، سازندگي و قدرداني از معلمان سختكوش است.

مديركل آموزش و پرورش استان گيلان ضمن گراميداشت ياد و خاطره استاد شهيد مرتضي مطهري و سالروز شهادت اين استاد فرزانه به نام روز معلم تصريح كرد: كسوت زيباي تعليم و تربيت بر قامت معلمان دوخته شده و اين افتخاري براي ما فرهنگيان است.

وي در ادامه به فعاليت هاي آموزش و پرورش براي ارتقاء جايگاه علمي دانش آموزان اشاره و خاطر نشان كرد: كسب مقام هاي برتر در كنكور 93 نمونه اي از اين تلاش هاست.

نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم گفت: معلمان بزرگترين كارخانه انسان سازي هستند؛ افرادي كه سرمايه هاي آينده كشور را توليد مي كنند.

غلامعلي جعفرزاده با بيان اين كه تلاش هاي خوبي از سوي دولت و مجلس براي رفع مشكلات معلمان انجام گرفته ، اضافه كرد: تصويب طرح رتبه بندي معلمان نمونه اي از اين تلاش هاست كه ارتقاء سطح كيفي، فني و مهارتي مجموعه آموزش و پرورش و تغيير وضعيت معيشتي معلمان را به همراه دارد.

همايش تجليل از معلمان نمونه استان گيلان روز پنجشنبه با حضور محمدباقر نوبخت رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور در زيباكنار رشت برگزار شد.

در اين مراسم يك معلم نمونه كشوري، 22 استاني و بيش از 400 معلم نمونه منطقه اي تجليل شدند.

12 تا 18 ارديبهشت هفته معلم نامگذاري شده است.

12 ارديبهشت سالروز شهادت استاد شهيد مرتضي مطهري روز معلم نام گرفته است.

استان گيلان داراي بيش از 30 هزار فرهنگي و افزون بر 376 هزار دانش آموز است. ك/2

7286/2007

سرخط اخبار استان‌ها