۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۱۱
کد خبر: 81598979
T T
۰ نفر
معاون وزیر آموزش و پرورش: معوقات سال 93 فرهنگیان پرداخت می شود

بوشهر - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: معوقات سال 93 فرهنگیان در فعالیت های مختلف به زودی پرداخت و پیگیر تامین معوقات سال 92 هستیم.

سید محمد بطحایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پرداخت ها به استثنای پاداش بازنشستگان است.

وی اضافه كرد: همچنین پاداش افرادی كه در نیمه اول سال 93 بازنشسته شده اند و جانبازان، بانوان سرپرست خانوار، بیماران صعب العلاج نیز پرداخت می شود.

بطحایی، درباره تبعیض ها و تفاوت ها در پرداختی های فرهنگیان نسبت به سایر كاركنان دستگاههای اجرایی بیان كرد: همه مدیران ارشد كشور وجود این تبعیض ها را تایید می كنند و در تلاش برای كاهش آنها هستند.

وی گفت: اگر نمی توانیم دریافتی معلمان را با دیگر كاركنان دستگاههای اجرایی یكسان كنیم ولی باید این تفاوت ها كمتر شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بیشتر بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود و نمی توانیم به موارد و نیازهای دیگر معلمان برسیم.

وی درباره ساماندهی نیروها اظهار كرد: اكنون بحث ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش مطرح است به گونه ای به جای نیروهای بازنشسته نیروی جدیدی گرفته نخواهد شد و از نیروهای موجود استفاده می شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اظهار كرد: اكنون تركیب نیروی انسانی با تفاوت جنسیتی دانش آموزان به ویژه در استانهای بزرگ متناسب نیست.

وی با اشاره به مجوز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور برای استخدام پنج هزار معلم در سال 94 بیان كرد: این شمار از میان فارغ‌التحصیلان دوره‌های كارشناسی به بالا از همه دانشگاه‌های كشور پس از برگزاری آزمون پذیرفته می‌شوند و به استخدام پیمانیِ وزارت آموزش‌ و پرورش در می‌آیند.

بطحایی ادامه داد: تلاش می‌شود این آزمون در شهریور برگزار شود و جدول نیاز و رشته‌ محل‌ها نیز به زودی اعلام خواهد شد.

وی گفت: پذیرفته ‌شدگان در آزمون استخدامی، دروس علمی و آموزشی وزارت را در یك دوره یكساله در دانشگاه فرهنگیان می‌گذرانند و مهر سال 95 در كلاس‌های درس تدریس می‌كنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: بیشترین سهمیه نیروهای استخدامی به استان‌های محروم و مربوط به دوره ابتدایی از میان آقایان است.

2077/6047/6043
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ