۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۵۶
کد خبر: 81598041
T T
۰ نفر
دادستان عمومي و انقلاب شاهرود: سال 93 به بيش از هشت هزار پرونده رسيدگي شد

شاهرود- ايرنا - دادستان عمومي و انقلاب شاهرود از ورود هشت هزار و 16 فقره پرونده به دادسرا در سال 93 خبر داد و گفت: در مجموع پارسال به هشت هزار و 563 فقره پرونده رسيدگي شد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي دادگستري شهرستان شاهرود ، حسين رجبي افزود: رسيدگي به اين تعداد پرونده نسبت به پرونده هاي ورودي 546 مورد افزايش دارد.

وي با بيان اينكه موجودي پرونده در شعبه تحقيق ابتداي سال قبل هزار و 352 فقره بود، اظهار كرد: در پايان سال موجودي شعبه تحقيق به 806 فقره رسيد.

به گفته وي سال گذشته 44.5درصد موجودي پرونده به دادسراي عمومي و انقلاب شاهرود كاهش داشته است.

وي يادآور شد: در حوزه اجراي احكام كيفري، موجودي شعبه در ابتداي سال دو هزار و 616 فقره پرونده بود كه پايان سال موجودي شعبه به دو هزار و 507 فقره با عملكرد مثبت 109پرونده رسيد.

دادستان عمومي و انقلاب شاهرود با بيان اينكه در سال‌هاي قبل پالايش پرونده‌ها انجام نشده بود، گفت: در اين حوزه تاكنون 47 هزار فقره از پرونده‌هاي دادسراي عمومي و انقلاب پالايش شده است.

وي با تاكيد بر اينكه پارسال بيش از 200 ساعت دوره‌هاي آموزشي براي ضابطان عام و خاص از جمله محيط زيست، منابع طبيعي، شهرداري و مركز بهداشت برگزار شد، اظهار كرد: برگزاري دوره‌ هاي آموزشي در سرعت رسيدگي به پرونده‌ها موثر بوده است.

وي ميانگين زمان رسيدگي پرونده‌ها در دادسراي عمومي و انقلاب اين شهرستان را 47روز عنوان كرد و گفت: ميانگين زمان رسيدگي پرونده‌ها نسبت به سال قبل حدود پنج درصد كاهش يافته است.

رجبي كاهش اطاله دادرسي، سرعت در رسيدگي، كيفيت و كميت در رسيدگي، تكريم و تجليل ارباب رجوع و پيشگيري از وقوع جرم را مهم‌ترين محور فعاليت سال گذشته عنوان كرد.

شهرستان شاهرود حدود 240هزار نفر جمعيت دارد، مركز آن در 180كيلومتري شرق مركز استان سمنان و 400 كيلومتري شهر تهران قرار دارد.ك1

7358/2047/