۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۱:۱۰
کد خبر: 81595440
T T
۰ نفر
توافقنامه هسته اي هيچ نقطه منفي ندارد

شيروان - ايرنا - رييس دانشكده هسته اي دانشگاه امير كبير تهران گفت: بنده در توافقات هسته اي صورت گرفته بين ايران و 5+1 هيچ نقطه منفي نمي بينم.

به گزارش ايرنا پروفسور حسين آفريده عصر دوشنبه در جمع دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي شيروان، اظهار كرد: اين مذاكرات زير نظر مستقيم رهبر معظم انقلاب است كه نگاه ويژه اي به آن دارند و تيم مذاكره كننده ايران واقعا سنگ تمام گذاشته، چرا كه مذاكره با غربي ها بسيار دشوار است.

رييس كميسيون انرژي در مجالس ششم و هفتم با بيان اينكه ايران در مذاكرات به لحاظ انرژي موفق بوده و غني سازي حاصل شده، گفت: اگر تحريم ها برداشته شود شاهد رونق اقتصاد خواهيم بود و از فرداي آن صنعت نفت و گاز ما به سمت جلو خيز برخواهد داشت.

آفريده افزود: افزايش ظرفيت توليد، رونق اقتصادي و به دست آوردن بازار از مزاياي توافق هسته اي و برداشتن تحريم ها است كه اميد است با هدايت هاي رهبري و پيگيري رييس جمهوري اين مذاكرات به سرانجامي مطلوب برسد.

نماينده مردم شيروان در ادوار مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر اين مذاكرات منجر به توافقنامه نهايي شود براي كشور چيزي حاصل مي شود كه غربي ها فكر آن را نمي كردند و اسراييل بسختي از آن وحشت دارد.

آفريده در ادامه، توسعه و پيشرفت كشور را در گرو حركت روي مرزهاي دانش دانست و گفت: امروز در دنيا بيشترين پول را علم شيمي توليد مي كند ولي در ايران دانش آموختگان اين رشته بيكارند چرا كه در زمينه شركت هاي دانش بنيان كاري نكرده ايم.

وي گفت: ما با فروش نفت و پتروشيمي به صورت خام و نيمه خام نمي تواند اشتغال ايجاد كنيم چرا كه اشتغال بالا در گرو احياي شركتهاي دانش بنيان است كه خوشبختانه نگاه به اين امر بخش، بعد از طرح مبحث اقتصاد مقاومتي از سوي رهبري، قوت گرفته است.

آفريده با تاكيد بر حمايت دولت از اقتصاد دانش بنيان، افزود: شركت دانش بنيان دانشگاه را نجات مي دهد ولي متاسفانه ما دير آن را شروع كرديم و اگر قرار است ايران در سال 1404كشور اول منطقه باشد بايد با ايجاد شركت هاي دانش بنيان، علم را به ثروت تبديل كند.

رييس دانشكده هسته اي دانشگاه امير كبير تهران گفت: ايران از بعد پرتاب سفينه، از كره جنوبي جلوتر است كه اين امر با كمك شركت هاي دانش بنيان محقق شده و كره جنوبي با وجود قدرت اقتصادي از ما عقب مانده و يقينا ايران پيشرفت هايي بهتر از اين نيز خواهد داشت.

شهرستان شيروان با 157 هزار نفر جمعيت به عنوان دومين شهر پرجمعيت خراسان شمالي در 60 كيلومتري شرق بجنورد قرار دارد. ك/2

7186/5132

سرخط اخبار استان‌ها