۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۱۶
کد خبر: 81593580
T T
۰ نفر

گل و گلاب كاشان به نمايشگاه كتاب تهران مي رود

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۱۶
کد خبر: 81593580
گل و گلاب كاشان به نمايشگاه كتاب تهران مي رود

كاشان- ايرنا- فرماندار كاشان گفت : يك غرفه از نمايشگاه كتاب تهران براي نخستين بار در كشور به گل و گلاب اين خطه اختصاص يافت.

ابوالفضل صدراييه روز يكشنبه در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: در اين غرفه به معرفي صنعت گل و گلاب شهرستان كاشان در جايگاه پايتخت گل و گلاب ايران پرداخته خواهد شد.

وي افزود: اجراي نمادين گلابگيري سنتي، پذيرايي و معرفي گل و گلاب كاشان به مهمانان خارجي نمايشگاه، دعوت از سفراي كشورهاي ديگر و وزراي حاضر در نمايشگاه براي سفر به كاشان از برنامه هاي پيش بيني شده در غرفه گل و گلاب كاشان است.

به گفته فرماندار كاشان در اين غرفه همچنين گل و گلاب كاشان به وزير فرهنگ عمان به عنوان مهمان ويژه نمايشگاه كتاب معرفي و از وي براي حضور در اين شهرستان دعوت خواهد شد.

صدراييه عطرآگين كردن و گل افشاني نمايشگاه در آيين افتتاحيه با حضور رييس جمهوري و نمازخانه هاي نمايشگاه و اهداي گل به بانوان با حجاب حاضر در نمايشگاه را از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده برشمرد.

كاشان با يكهزار و 700 هكتار سطح زير كشت اين گل و توليد ساليانه هفت هزار تن گل محمدي در گلستان هاي بخش هاي قمصر، برزك، نياسر، جوشقان و كامو، بخش مركزي و روستاهاي شهرستان بعنوان مهمترين مركز توليد گل محمدي و گلاب در كشور مطرح است.

اين شهرستان داراي 25 كارخانه صنعتي و يكهزار و 500 كارگاه سنتي و بيش از سه هزار و 500 ديگ است كه در حال توليد گلاب، عرقيات گياهي، اسانس و عطر گل محمدي بوده و زمينه اشتغال 10 هزار بهره بردار را فراهم آورده است كه در زمان كاشت، داشت و برداشت اين آمار به 22 هزار نفر افزايش مي يابد.

نمايشگاه كتاب تهران از شانزدهم ارديبهشت ماه به مدت 10 روز داير مي شود .

3009/6021 /1484
۰ نفر