۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۴۴
کد خبر: 81588065
T T
۰ نفر
فاني: مجوز استخدام پنج هزار نفر در آموزش و پرورش صادر شد

همدان- ايرنا- وزير آموزش و پرورش گفت: پس از پيگيري هاي شش ماهه اين وزارتخانه، روز گذشته (دوشنبه) مجوز استخدام پنج هزار نيروي انساني در آموزش و پرورش توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي به صورت كتبي اعلام شد.

علي اصغر فاني روز سه شنبه در گردهمايي بزرگ فرهنگيان شهرستان رزن استان همدان افزود: طبق دستورالعمل هاي موجود، فرزندان فرهنگيان در اولويت استخدام قرار دارند و اين اقدامي بود كه فرهنگيان سال ها متقاضي آن بودند كه در اين دولت محقق شد.

وي ادامه داد: مربيان پيش دبستاني كه در سال هاي گذشته در آموزش و پرورش خدمت مي كردند نيز در اولويت استخدام قرار دارند.



* افراد داراي ليسانس در دانشگاه فرهنگيان پذيرش مي شوند

وزير آموزش و پرورش همچنين گفت: براساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگيان، اين دانشگاه مي تواند علاوه بر پذيرش دانشجو از طريق كنكور سراسري از بين افراد داراي ليسانس نيز با برگزاري آزمون دانشجو پذيرش كند.

فاني اضافه كرد: پذيرفته شدگان در يك دوره يكساله تربيت معلمي مهارت هاي لازم را كسب مي كنند و سپس به استخدام آموزش و پرورش درمي آيند و اين امر براي اولين بار است كه انجام شده است.



*بودجه آموزش و پرورش در سال جاري 23 درصد افزايش يافت

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه بودجه اين وزارتخانه در سال 94 نسبت به بودجه مصوب سال گذشته 23 درصد رشد داشته است گفت: اين درحاليست كه بودجه دولت در سالجاري 11.5 تا 12 درصد رشد داشته است.

فاني ادامه داد: اين افزايش اعتبار آموزش و پرورش نشان مي دهد كه دولت تدبير و اميد در حد مقدورات خود به آموزش و پرورش توجه بيشتري دارد.

وي يادآور شد: در سال 93 نيز دولت تدبير و اميد بودجه وزارت آموزش و پرورش را نسبت به بودجه مصوب سال 92، 26 درصد افزايش داد.



*طرح رتبه بندي معلمان در اواخر سال گذشته به تصويب رسيد

فاني با بيان اينكه در اواخر سال 93 طرح رتبه بندي معلمان در هيات وزيران به تصويب رسيده است گفت: رتبه بندي معلمان با هدف افزايش شايستگي ها و مهارت هاي معلمان و افزايش انگيزه در آنان اجرايي مي شود.

وي بيان كرد: اجراي طرح رتبه بندي معلمان در سال جاري 13 هزار و 500 ميليارد ريال بار مالي براي دولت به همراه دارد و اجراي اين طرح در سال 95 نيز 35 ميليارد ريال بار مالي در بر خواهد داشت كه اين اعتبار در لايحه بودجه 95 پيش بيني مي شود.

وي اجراي طرح رتبه بندي معلمان را گامي براي ارتقاي معيشتي معلمان، افزايش انگيزه و ارتقاي حرفه اي آنان دانست.

فاني اضافه كرد: شاخصه هاي رتبه بندي معلمان برگرفته از وظايف معلمي است كه از طريق سايت وزارت آموزش و پرورش از معلمان درخواست شده كه شاخص هاي مورد نظر خود را اعلام كنند.



*احتساب امتياز معلمان در سالجاري

وزير آموزش و پرورش گفت: امسال در لايحه مديريت خدمات كشوري نحوه احتساب امتياز معلمان كه تا سال گذشته 800 امتياز بود به 1300 امتياز افزايش يافت و اين امر به همراه افزايش 14 درصدي حقوق معلمان كه به تصويب دولت رسيده است در احكام سال جاري فرهنگيان لحاظ مي شود.

وي بيان كرد: اگر چه اين اقدام تفاوت بين پرداختي معلمان و ساير كاركنان دولت را به طور كامل از بين نمي برد اما در راستاي تحقق خواسته معلمان انجام شده است.

فاني رويكرد اصلي وزارت آموزش و پرورش را براي ارتقاي كيفيت آموزشي با توجه به سند تحول نظام آموزشي مصوب سال قبل عنوان كرد و گفت: سند تحول بنيادين آموزش و پرورش مبناي برنامه ششم توسعه در بخش آموزش و پرورش است.

وي اضافه كرد: دولت برحسب توانمندي هاي خود در ابعاد اقتصادي، بودجه اي و مالي، اولويت آموزش و پرورش را در برنامه هاي خود لحاظ مي كند.



* افزايش فوق العاده شغل معلمان ابتدايي

وزير آموزش و پرورش همچنين بيان كرد: اين وزارتخانه با ساماندهي نيروي انساني توانست در سال گذشته بيش از 10 هزار ميليارد ريال صرفه جويي كند كه از اين محل اعتبار لازم براي افزايش فوق العاده شغل 300 هزار معلم دوره ابتدايي محقق شد.

فاني ادامه داد: صرفه جويي در آموزش و پرورش را بايد يك فرصت تلقي كرد و نه يك تهديد چرا كه با اين صرفه جويي آموزش و پرورش توانسته است هزينه هاي ديگر خود را تامين كند و اين صرفه جويي به خزانه دولت برگشت داده نشده است.

وي اضافه كرد: رييس جمهوري اعلام كردند هر دستگاهي بتواند بهره وري را افزايش دهد اعتبارات صرفه جويي شده در اختيار خود آن دستگاه قرار مي گيرد تا آن دستگاه بتواند بخشي از كمبودها و نيازهاي خود را جبران كنند.

وي بومي گزيني و متوازن سازي نيروي انساني را از برنامه هاي جدي آموزش و پرورش در دولت تدبير و اميد عنوان كرد.

فاني همچنين درباره جايگاه معلمان گفت: معلم نقش كليدي و منحصر به فردي دارد و در دولت تدبير و اميد فضا به گونه اي فراهم است كه معلمان مي توانند به راحتي نظرات خود را اعلام كنند.

وي ادامه داد: مشكل معيشتي فرهنگيان مشكلي نيست كه مربوط به چند سال اخير باشد اما در دولت يازدهم با پيگيري هاي مجدانه اي كه انجام شده سعي شده تبعيض ها و تفاوت ها كمتر شود.

وي اضافه كرد: آموزش و پرورش به موجب فلسفه تعليم و تربيت شش وظيفه تربيت علمي و فناورانه ، اخلاقي و ديني، اجتماعي و سياسي، هنري و زيبا شناختي، تربيت بدني و جسماني و تربيت اقتصادي را عهده دارد.

در اين آيين از معلمان برجسته استان همدان و شهرستان رزن تجليل شد.

استان همدان 26 هزار معلم دارد كه دو هزار و 700 نفر از اين معلمان در شهرستان رزن فعاليت مي كنند.

283 هزار دانش آموز در سطح استان همدان در مقاطع مختلف تحصيلي مشغول به تحصيل هستند كه 20 هزار نفر از آنان در شهرستان رزن هستند.

قرار است وزير آموزش و پرورش در سفر يك روزه خود به استان همدان عصر سه شنبه در يادواره شهداي فرهنگيان تويسركان نيز شركت كند.

شهرستان رزن با 113 هزار نفر جمعيت در 81 كيلومتري همدان واقع شده است.

2087/1181/6993

سرخط اخبار استان‌ها