۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۰۸
کد خبر: 81587875
T T
۰ نفر

قزوین- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: آرایشگاهها و سالن های آرایشی متخلف در استان پلمپ می شوند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره كل دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیاركی درجلسه ای كه باحضور روسای اداره نظارت براماكن عمومی پلیس و اتحادیه آرایشگرها در دفتر دادستانی برگزار شد، افزود: پروانه فعالیت مراكز آرایشی كه اقدام به ارایه خدمات نامشروع و غیرقانونی می كنند، ملاكی برای صحیح جلوه دادن اعمال خلاف آنها نمی شود و ما با چنین مشاغلی برخورد می كنیم.

وی با بیان اینكه در مرحله بعد چگونگی اخذ مجوز از طرف این موسسات و سالن های آرایشی پیگیری خواهد شد، یادآور شد: عمل غیرقانونی و غیرشرعی جرم محسوب می شود ولو اینكه ارایه دهندگان آن مجوز و پروانه ای برای تاسیس موسسه خود گرفته باشند.

حجت الاسلام صادقی نیاركی، پلمپ كردن این مراكز و ممنوعیت عرضه خدمات نامناسب را وظیفه ارگان های حاكمیتی دانست و افزود: تنها جلوگیری از این دست فعالیت ها كافی نیست بلكه باید با فرهنگ سازی، از تقاضای آن كاسته شود تا چنین اماكنی بخاطر نداشتن متقاضی اقتصادی نباشد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه با انتقاد از برخی غرفه داران نمایشگاه بین المللی در انتخاب بانوانی با آرایش نامناسب، تبلیغات علنی و آموزش های خدمات آرایشی كه ریشه در هجمه فرهنگی غرب دارند را نمونه ای از تهاجم فرهنگی و در راستای حیا و عفت زدایی از زن مسلمان ایرانی دانست.

حجت الاسلام صادقی نیاركی اضافه كرد: تا همین چند سال پیش قریب به اتفاق مادران و زنان این جامعه از حضور بدون چادر حتی در محافل شخصی شرم می كردند ولی اكنون این موضوع نزد برخی خانواده ها كمرنگ گشته است.

وی اضافه كرد: تبلیغات ماهواره ای نهاد خانواده، عفت اجتماعی، معنویت و حیای دختران این سرزمین را نشانه رفته، چرا كه دشمن خوب می داند با زدودن عفت از شاكله و بنیان خانواده، به راحتی به اهداف شوم دیگر خود و ترویج فساد و فحشا دست خواهد یافت.

وی در پایان تذكر لسانی و امر به معروف و نهی از منكر در چارچوب قانون و شرع را وظیفه شهروندان دانست و اهتمام به آن را موجب سالم سازی جامعه دانست.

پیشتر جمعی از فعالان اجتماعی و فرهنگی استان قزوین در نامه ای سرگشاده به فعالیت های برخی از سالن های آرایشی موسوم به اپیلاسیون بدن اعتراض كرده بودند.

7388/ 6128

سرخط اخبار استان‌ها