۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۱۹
کد خبر: 81587768
T T
۰ نفر

شرق در يك نگاه- سه شنبه هشتم ارديبهشت

۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۱۹
کد خبر: 81587768
شرق در يك نگاه- سه شنبه هشتم ارديبهشت

تهران- ايرنا- روزنامه شرق در شماره روز سه شنبه در صفحه نخست تيترهاي «مهرورزي با چپ‌هاي تركيه» و «واگذاري مخابرات حرام و غيرقانوني بود» را بررسي كرد.

اين روزنامه تيتر يك را به موضوع مهرورزي با چپ‌هاي تركيه اختصاص داد و نوشت: روز گذشته محمود احمدي‌نژاد، به‌عنوان رييس پيشين دولت ايران، ميزبان حزبي از تركيه بوده ‌است. هيأتي از حزب «مام ميهن» تركيه كه مي‌خواهند براي انتخابات پارلماني تركيه وارد كارزار انتخاباتي شوند، روز گذشته با محمود احمدي‌نژاد در دفترش ديدار كردند.

به‌دنبال تماس خبرنگار «شرق» با دفتر احمدي‌نژاد، اين دفتر انجام چنين ديداري را تكذيب كرد؛ در حالي‌كه منابع خبري ترك، عكس‌هاي اين ديدار را هم منتشر كردند.

هيأت تركي كه روز گذشته به تهران آمده گرايش‌هاي چپ دارد و به‌عنوان گروه مخالف دولت اسلام‌گراي تركيه شناخته مي‌شود.

روزنامه شرق در خبري ديگر با انعكاس، واگذاري مخابرات حرام و غيرقانوني بود، نوشت: سيدمحمد غرضي سياست‌ورزي پيچيده و درعين‌حال ساده، واگذاري شركت مخابرات را به دليل اينكه مالكيت آن متعلق به مردم بوده، حرام و غيرقانوني برمي‌شمارد.

اين روزنامه به عنوان وزيركشور واقعيت پول‌كثيف را نگفت اشاره كرد و آورد: علي مطهري نماينده ي مجلس سالن آمفي‌تئاتر دانشگاه اميركبير درباره ي سخنان روز گذشته وزير كشور در مورد پول‌هاي كثيف در انتخابات، اظهار كرد: «آقاي وزير آمد و گفت منظور من اين نبوده و رسانه‌ها بد منعكس كردند. نظر شخصي من اين است كه آقاي رحماني‌فضلي نخواست واقعيت موضوع پول كثيف را بيان كند و اگر شجاعت به خرج مي‌داد و مسئله را سربسته بيان مي‌كرد بهتر بود تا حالت دوگانگي به وجود بيايد».

نماينده مردم تهران در مجلس‌شوراي‌اسلامي، وجود فضاي آزادي بيان را به‌نفع جامعه دانست و گفت: «نبايد از آزادي بيان بترسيم بلكه بايد روش‌ها را تغيير دهيم و تحمل گوش‌دادن حرف طرف مقابل را داشته باشيم».

بخش مهم پرونده هنوز در دادسراست تيتر ديگر روزنامه شرق است. زنجيره محاكمات سعيد مرتضوي گويا انتها ندارد.

دوسال قبل ١٤ جلسه براي كهريزك و حالا براي تأمين‌اجتماعي و بازهم كهريزك، دو جلسه محاكمه شده و جلسه سوم به صبح روز چهارشنبه‌ ١٦ ارديبهشت موكول شده‌ است. دومين جلسه رسيدگي به اتهامات دادستان پيشين در شعبه ٧٩ دادگاه كيفري، ديروز درحالي برگزار شد كه بخش مهمي از پرونده هنوز از دادسرا به دادگاه نيامده ‌است.

آنچه تحت عنوان تصميمات مرتضوي در ماجراي فروش شركت‌هاي زيرمجموعه شستا به بابك زنجاني، پرداخت كارت هديه به معاون اول و سرپرست وزارت كار و رفاه اجتماعي، نمايندگان مجلس و... ذيل گزارش هيأت تحقيق‌وتفحص مجلس و شكايت مديريت فعلي سازمان تأمين‌اجتماعي مطرح است، هنوز از شعبه ١٥ بازپرسي ويژه كاركنان دولت به دادگاه نيامده و در دست رسيدگي قرار دارد.

اين روزنامه در خبري با انعكاس عنوان امام را آن‌گونه كه هست معرفي كنيد، نوشت: حجت‌الاسلام سيدحسن خميني روز گذشته در محل پورتال امام خميني، با بيان اينكه جماران يكي از نقاطي است كه در راستاي هدف عالي حفظ ديانت و شيعه در جامعه ما و جامعه جهاني بايد نقش خودش را ايفا كند، خطاب به خبرنگاران جماران گفت: امام را آن‌گونه كه هست- نه آن‌گونه كه برخي مي‌خواهند- معرفي كنيد و آن‌گونه كه جامعه استبدادزده ما را از يك ورطه هولناك خارج كرد و مژده يك زندگي خوب توأم با آزادي، استقلال، سربلندي و پيشرفت را به مردم داد بشناسانيد؛ اما نه به‌عنوان فردي در زمان گذشته و بلكه فردي براي آينده معرفي كنيد.

**2059**9131
۰ نفر