۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱:۲۹
کد خبر: 81587476
T T
۰ نفر

استاندار همدان: ملاير در شرايط يك جهش توسعه محور است

۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱:۲۹
کد خبر: 81587476
استاندار همدان: ملاير در شرايط يك جهش توسعه محور است

ملاير- ايرنا- استاندار همدان گفت: ملاير از همه جهات و در تمامي زمينه ها آماده جهش است و هر كاري كه براي رشد و توسعه اين شهرستان لازم باشد، انجام مي دهيم و نسبت به اين رشد و توسعه بي تفاوت نيستيم.

به گزارش ايرنا محمدناصر نيكبخت روز دوشنبه در آيين كلنگ زني تقاطع غيرهمسطح ميدان انقلاب ملاير افزود: ملاير از لحاظ كشاورزي، باغات انگور، معادن، صنعت، مبل و منبت و نيروي انساني داراي ظرفيت ها و پتانسيل هاي فراواني است كه بايد اين ظرفيت ها براي رشد و توسعه اين شهر به خوبي به كار گرفته شوند.

وي اظهار كرد: ملاير با توجه به استعداد و ظرفيت هاي فراواني كه دارد، مي تواند در توسعه استان و كشور نقش و اثرگذاري درست و مناسبي را داشته باشد.

وي ادامه داد: احداث تقاطع غيرهمسطح غير از همدان در ساير شهرستان ها چون ملاير تعميم داده شد و در بدترين شرايط 10 ميليارد ريال اعتبار به اين پروژه كمك كرديم و هر جا ضرورت داشته باشد باز هم كمك خواهيم كرد.

نيكبخت با بيان اينكه شهرستان هاي استان همدان را با توجه به پتانسيل ها و استعدادهاي آن بايد شناسايي كرد، افزود: در همايش سرمايه گذاري استان، 48 تفاهم نامه منعقد شد كه تقاطع ملاير بي ارتباط با اين همايش نيست و در اين راستا با قرارگاه سازندگي قائم هماهنگي هاي اوليه را انجام داديم.

وي ياد آور شد: در همايش سرمايه گذاري كشور عراق متقاضي احداث شركت توليد مصالح سبك با ميزان سرمايه گذاري يك هزار ميليارد ريال در اين شهرستان شد كه تا سه هفته آينده عمليات اجرايي آن در شهرك شوشاب آغاز مي شود و تمام توليدات آن براي استان بصره عراق مورد استفاده قرار مي گيرد.

وي بيان كرد: هم اكنون غير از شركت فولاد جعفري ملاير، تمامي واحدهاي توليدي در اين شهرستان ساماندهي شده اند و اين هفته نيز جلسه دوم كارخانجات سيم و كابل ملاير برگزار مي شود تا اين شركت را نيز به ظرفيت برسانيم.

استاندار همدان خواستار همكاري ادارات برق و گاز با شركت فولاد جعفري ملاير شد و گفت: با ضمانت من برق و گاز اين كارخانه وصل شود و مهلت سه ماهه اي براي پرداخت معوقات آن داده و ساير پرداخت ها نيز به روز باشد.

نيكبخت ادامه داد: شركت فولاد جعفري نياز به كمك دارد و قرار است يك شريك و سرمايه گذار با اين شركت وارد كار شود تا مشكلات و مسايل آن بزودي رفع شود.

وي با بيان اينكه همدلي و همراهي خوبي در ملاير وجود دارد افزود: احداث اين تقاطع غيرهمسطح براي شهرستان هايي چون ملاير نياز است و نوآوري و خلاقيتي كه شهردار ملاير دارد، يكي از مصداق هاي حسن خلق و مدارا با مردم است كه مد نظر امام جمعه اين شهر است.

وي گفت: 65 پروژه با اعتبار يك هزار و 200 ميليارد ريال كه توسط شهرداري ملاير در دست اجرا است كه براي من بسيار ارزشمند است.

استاندار همدان اظهار كرد: من چون شايستگي هاي ملاير را مي شناسم به آن حساس هستم و با همدلي و همراهي مردم و مسوولان بايد اين شايستگي ها را بارزتر كنيم.

نيكبخت درباره پتروشيمي ملاير بيان كرد: اين پروژه به دليل نبود آب لغو شد، اما بزودي طرح ديگري را به جاي آن جايگزين مي كنيم.

وي ابراز اميدواري كرد: با تلاش و عقلانيت و كوششي كه دولت تدبير و اميد دارد و همچنين حمايت ها و رهنمودهاي مقام معظم رهبري از مردم و دولت و برنامه ششم توسعه، بتوانيم گام هاي محكمي را در راه رشد و توسعه كشور و استان همدان برداريم.

عمليات اجرايي نخستين تقاطع غيرهمسطح ملاير روز دوشنبه با حضور استاندار همدان و جمعي از مسوولان استاني و شهرستاني در ميدان انقلاب اين شهر آغاز شد.

شهرستان ملاير با دارا بودن جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر در 75 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.

7528/6993

سرخط اخبار استان‌ها