۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۲۹
کد خبر: 81587130
T T
۰ نفر
استاندار: امسال براي سيستان و بلوچستان سال خروج از بن بست ها است

زاهدان- ايرنا- استاندار سيستان و بلوچستان گفت: امسال نويد دهنده فصلي نو براي اين استان و سال خروج از بن بست ها است.

به گزارش ايرنا، علي اوسط هاشمي روز دوشنبه در نشست با اعضا خانه هاي صنعت و معدن و كشاورز سيستان و بلوچستان افزود: تمام زير ساخت ها و مقدمات براي بهره برداري و رشد اقتصادي اين استان براي سال 94 مهيا شده است.

وي با بيان اينكه سطح زمين هاي كشاورزي آبياري تحت فشار از سال 92 تا كنون هشت برابر افزايش يافته است افزود: اقدامات انجام شده از سوي دولت تدبير و اميد در زمينه بهبود كشاورزي اين استان، در دولت هاي قبل بي سابقه بوده است.

وي اظهار داشت: بندر چابهار با پهلوگيري كشتي 90 هزار تني ثابت كرد كه اين بندر بزرگ تجاري توانايي لازم براي تجارت و اشتغال زايي شمار زيادي از مردم استان را دارد.

استاندار سيستان و بلوچستان ادامه داد: از آنجايي كه كليد برون رفت از ركود تجارت است بايد در سال جاري بيشتر به اين مهم توجه و كمتر به كشاورزي و نزولات آسماني متكي باشيم.

هاشمي گفت: براي ايجاد رونق پايدار بايد پروژه هاي بزرگي اجرا كنيم لذا رسيدن به اين مهم جز با همدلي تمام بخش ها امكان پذير نخواهد بود.

محمدرضا صميمي دبير هيات اجرايي خانه كشاورز استان سيستان و بلوچستان نيز در اين نشست گفت: در صورت ساخت سد در جيرفت، كشاورزي و امرار معاش مردم ساكن در منطقه جلگه چاه هاشم و شهرستان دلگان در جنوب سيستان و بلوچستان و در همسايگي استان كرمان از بين خواهد رفت و جازموريان نيز به سرنوشت كنوني هامون گرفتار مي شود.

عبدالنبي ريگي دبير هيات اجرايي خانه كشاورز خاش نيز بيان كرد: با وجود كاهش چشمگير ميزان بارندگي در اين شهرستان، كشاورزان با بهره گيري از ذخيره سفره هاي زير زميني كشت پسته را آغاز كرده اند.

وي با اشاره به توانمنديها و ظرفيت هاي بالاي شهرستان خاش ادامه داد: در صورت ادامه شرايط موجود و حمايت هاي لازم، تا 10 سال آينده توليد پسته خاش با شهرهاي رفسنجان و سيرجان كرمان برابري خواهد كرد.

علي ميرحسيني رييس خانه صنعت و معدن استان سيستان بلوچستان در اين نشست گفت: صنايع اين استان با توجه به شرايط ويژه مشكلات خاصي دارد اين در حالي است كه وجود نيروهاي توانمند مي تواند اين استان را در صورت حمايت مالي لازم متحول كنند.

7311 / 6081/1772
۰ نفر