۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۳۹
کد خبر: 81584943
T T
۰ نفر

كلمن با دلخوري ايران را ترك كرد

۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۳۹
کد خبر: 81584943
كلمن با دلخوري ايران را ترك كرد

تهران - ايرنا - روزنامه شرق نوشت: روني كلمن، جمعه‌شب با ناراحتي تهران را ترك كرد.

در ادامه اين مطلب كه روز يكشنبه در روزنامه شرق منتشر شد، مي خوانيد: بزرگ‌ترين بدنساز و قهرمان پرورش‌اندام دنيا، هفته گذشته به دعوت مؤسسه «پرشين‌سلام» و فدراسيون بدنسازي و پرورش‌اندام به ايران آمد تا چند دوره آموزشي براي علاقه‌مندان و فعالان اين رشته برگزار كند.

اما سفر غول بدنسازي آمريكايي آن‌قدر پرحاشيه شد كه خيلي‌زود تصميم به بازگشت به كشورش گرفت.

حاشيه‌ها از آنجا شروع شد كه ابتدا يكي از خبرگزاري‌ها نوشت كلمن حامي جبهه النصره در سوريه بوده و حضور او در ايران عجيب به‌نظر مي‌رسد.

اين تمام ماجرا نبود، تا اينكه گفته شد كلمن قرار است در اين كلاس‌ها به خانم‌ها هم آموزش بدهد و اين امر با اعتراض‌ها و واكنش‌هاي منفي زيادي در رسانه‌ها همراه شد.

با توجه به هجمه انتقادات نسبت به حضور بانوان در اين دوره‌ها، تمامي برنامه‌هاي كلمن لغو شد تا او حتي برنامه‌اي براي آقايان هم نداشته باشد.

در همين حين برخي از كارشناسان و اهالي اين رشته، به‌عنوان مخالفان كلمن، مدعي شدند حضور او در ايران صرفا از سوي شركت مربوطه يك پروژه تجاري بوده كه جنبه درآمدزايي دارد. برگزاركنندگان اين دوره آموزشي براي ثبت‌نام علاقه‌مندان به حضور در كلاس كلمن، مبالغ خاصي را تعريف كرده‌ بودند كه از يك‌ميليون‌و ٨٠٠ هزار تا ٥٠٠ هزار تومان اعلام شده بود.

البته كار به جايي رسيد كه وزير ورزش هم از حضور اين ورزشكار آمريكايي انتقاد كرد و اين سفر را تجاري دانست نه ورزشي.

گفته مي‌شود فدراسيون بدنسازي و پرورش‌ اندام در حالي همكاري‌هاي لازم را با مؤسسه پرشين‌سلام انجام داده كه قرار بوده در قبال حضور كلمن در ايران، مبلغ ٢٠٠ ميليون تومان در ازاي كسب درآمدها به اين فدراسيون داده شود.

با اين ‌حال، روز جمعه در حالي از سوي فدراسيون بدنسازي و پرورش‌ اندام اعلام شد كليه برنامه‌هاي روني كلمن لغو شده كه حضور او در ايران تنها به بهشت زهرا ختم شد؛ كلمن در اقدامي نمادين بر سر مزار شهدا رفت و اداي احترام كرد.

ناصر پورعلي‌فرد، رئيس فدراسيون بدنسازي و پرورش‌ اندام، روز گذشته در پاسخ به اين سؤال كه دلايل لغو كلاس‌هاي آموزشي روني كلمن در ايران چه بود، به ايسنا گفت: «فعلا چيزي نمي‌دانم. ما جلسه‌اي دراين‌باره داريم. بعد از آن جلسه است كه مي‌توانم بگويم چه دلايلي وجود داشت كه روني كلمن نتوانست در كلاس آموزشي تدريس كند».

او همچنين در واكنش به اينكه تكليف پول كساني كه براي شركت در اين كلاس‌ها ثبت‌نام كرده بودند چه مي‌شود، افزود: «فدراسيون بدنسازي فهرست ١٠٨نفره‌اي را از شركتي كه روني كلمن را به ايران آورده بود، گرفته و طبق توافقات انجام‌شده، شركت موظف است در ١٥ روز آينده همه پول‌ها را به كساني كه نام‌نويسي كرده‌اند، بازگرداند.

بنابر گفته مسئولان شركت، اين پول حدود ١٠٤ ميليون تومان مي‌شود».حضور روني كلمن، چهره سرشناس پرورش‌اندام آمريكا، در ايران سروصداي زيادي به پا‌كرد و پيش از اين سفر، بسياري تلاش مي‌كردند تا حضور او را به‌نام خود بزنند، اما درست بعد از سفر، كسي مسئوليت اين سفر را برعهده نگرفت و برخي نيز دراين‌ميان از حضور اين ميهمان در ايران، ابراز بي‌اطلاعي كردند.

منبع: روزنامه شرق

اول ** 1346
۰ نفر