۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۵۲
کد خبر: 81584372
T T
۰ نفر
دو هزار و 400ميليارد ريال براي خط دوم راه آهن اهواز - انديمشك هزينه مي شود

اهواز - ايرنا - مديركل راه آهن جنوب گفت: دو هزار و 400ميليارد ريال براي خط دوم خط آهن اهواز - انديمشك هزينه مي شود.

عبدالكريم درويش زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به شروع عمليات زيرسازي اين مسير 140كيلومتري از سمت ايستگاه سبزآب به هفت تپه و از هفت تپه به سمت اهواز در مرحله نخست اظهار كرد: دو كارگاه يكي در مسير اهواز - انديمشك و ديگري ايستگاه آهودشت به اين منظور فعاليت خواهند داشت كه هم اينك كارگاه سبزآب در سه بلاك(فاصله بين دو ايستگاه) كار خود را شروع كرده و ايستگاه ديگر هم در مرحله تجهيز قرار دارد.

وي افزود: اين عمليات دو ساله بوده و با احداث اين خط ظرفيت جابجايي مسافر و بار در محور ريلي اهواز - انديمشك دو برابر خواهد شد.

درويش زاده از اتمام عمليات دو خطه كردن خط آهن اهواز - انديمشك تا پايان سال 1395 خبر داد و افزود: در خط نخست اين محور هم اينك پنج قطار مسافري در رفت و پنج رام ديگر در برگشت مسافر جابجا مي كنند كه ظرفيت جابجايي روزانه آن به همراه چهار رام قطار ريل باس افزون بر هشت هزار نفر است.

وي گفت: 10رام قطار باري هم در اين مسير تردد دارند كه روزانه به طور متوسط 30هزار تن انواع بار را جابجا مي كنند.

درويش زاده از جمله كالاها و اقلامي كه در اين مسير جابجا مي شود به مازوت، پودر سنگ، سنگ آهن، گندم، جو، ذرت، ورق آهن و لوله اشاره كرد.

طول خطوط اصلي راه آهن در محور جنوب 618 و طول خطوط فرعي آن240كيلومتر است.

خوزستان شش درصد شبكه ريلي كشور را در خود جاي داده است و از نظر طول خط رتبه هشت كشور را به خود اختصاص مي دهد.

بر اساس مصوبات سفر رييس جمهوري دولت گذشته در دور دوم، خطوط ريلي اهواز - انديمشك، اهواز - خرمشهر و اهواز - بندر امام دو خطه مي شود.

در مرحله نخست عمليات دو خطه كردن اهواز - بندر امام از سال 1393 آغاز شده و ساير مسيرها هم در مراحل بعدي و به تدريج دو خطه مي شود.

6084/6065

سرخط اخبار استان‌ها