۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۳۰
کد خبر: 81582748
T T
۰ نفر
نوبخت: توجه به مناطق مختلف كشور بر اساس ظرفیت ها از اولویت های دولت است

گچساران - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور گفت: توجه به مناطق مختلف كشور بر اساس ظرفیت ها از اولویت های دولت تدبیر و امید است.

محمدباقر نوبخت پنجشنبه شب در گفت و گوی زنده تلوزیونی با شبكه استانی دنا در كهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توانمندهای بالای این استان در منابع عظیم نفت، آب، جنگل ها و صنعت گردشگری افزود: دولت یازدهم توجه خاصی به توسعه زیرساختهای این منطقه در برنامه ششم توسعه دارد.

وی با یادآوری میزان اعتبارات پروژه های عمرانی كهگیلویه و بویراحمد در سال 91 كه 150 میلیارد تومان بوده است، بیان كرد: تصویب 600 میلیارد تومان برای تكمیل پروژه های نیمه تمام این استان در سال 94 راه توسعه این منطقه را هموار خواهد كرد.

معاون رییس جمهوری افزایش میزان جذب اعتبارات از 30 به 70 در سال 93 را از دیگر موفقیت های دولت در كهگیلویه و بویراحمد خواند و گفت: جذب اعتبارات طرح های نیمه تمام افزون بر آبادانی استان، ایجاد اشتغال برای جوانان نیز به همراه دارد.

وی همچنین از جذب 38 هزار و 675 نفر در دستگاه های اجرایی كشور خبر داد.

نوبخت با بیان اینكه استخدام در دستگاه های دولتی محدود است، اظهار كرد: دولت به ازای خروج هر سه نفر نیرو یك نیروی جدید استخدام می كند.

استاندار كهگیلویه و بویراحمد نیز در این برنامه با اشاره به كم بودن میزان پس اندازهای مردم برای استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی گفت: بهره گیری از موسسات نیمه دولتی و تدوین سند راهبرد توسعه استان از اولویت های دولت برای آبادانی كهگیلویه و بویراحمد است.

سیدموسی خادمی افزود: 950 میلیارد ریال اعتبار در سال 93 از طریق موسسات اقتصادی نظیر بنیاد بركت، كوثر، خاتم الاوصیا و ستاد فرمان امام (ره) برای ایجاد طرح های بزرگ در این استان انعقاد قرار شده است.

وی با یادآوری تدوین طرح 20 پروژه عمرانی و 10 طرح اقتصادی در كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: تكمیل این پروژه ها توسعه استان را شتاب می بخشید.

استاندار كهگیلویه و بویراحمد توسعه صنایع پایین دستی نفت، صنعت گردشگری و بهره وری از جنگل ها و عرصه های طبیعی را راهكارهای توسعه این استان ذكر كرد.

خادمی ابراز امیدواری كرد: با تكمیل سند توسعه كهگیلویه و بویراحمد مسیر شناخت قابلیت ها و آسیب ها شتاب بیشتری گیرد.

2077/8143/6162
۰ نفر