۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۱۶
کد خبر: 81582389
T T
۰ نفر
ترك ها در طرح های مختلف آذربایجان شرقی سرمایه گذاری می كنند

تبریز- ایرنا- سرمایه گذاران ترك در طرح های مختلف نیروگاهی، پتروشیمی، تجاری و آبرسانی آذربایجان شرقی سرمایه گذاری می كنند.

به گزارش ایرنا، رییس هیات سرمایه گذاری ترك و استاندار آذربایجان شرقی ظهر پنج شنبه با امضای تفاهمنامه ای، بر لزوم همكاری های مشترك اقتصادی تاكید كردند.

اسماعیل جبارزاده در این آیین با ارایه گزارشی از وضعیت اقتصادی استان، به تولیدات و فرآورده های پتروشیمی تبریز اشاره كرد و گفت: با به پایان رسیدن خط انتقال گاز به این واحد طی دو سال آتی، این واحد توانایی تولید مواد جدید و مورد نیاز بازارهای تركیه و اروپا را خواهد داشت و علاقمندیم با همكاری سرمایه گذاران تركیه ای این تولیدات را در این بازار عرضه كنیم.

وی همچنین به كارخانه تولید نفلین سینیت در شهرستان سراب در 140 كیلومتری شمال شرقی تبریز (مركز استان) اشاره كرد و افزود: هم اكنون این واحد با دانش فنی آلمان در حال تكمیل و راه اندازی است و زمینه سرمایه گذاری در این طرح برای سرمایه گذاران ترك نیز وجود دارد.

وی از آمادگی استان برای جذب سرمایه های خارجی در تمام زمینه ها خبر داد و گفت: بیشتر تمایل داریم تا از فاینانس شركت های خارجی در طرح های آبرسانی، راه آهن، مترو و تولید انرژی استفاده كنیم.

جبارزاده همچنین از طرف ترك خواست با انجام مطالعات لازم، راه اندازی خط تولید خودرو با كیفیت در تبریز را در برنامه خود قرار دهند.

رییس هیات سرمایه گذاری تركیه نیز در این دیدار با بیان اینكه این هیات علاقه زیادی به سرمایه گذاری در تبریز در تمام زمینه ها را دارد، گفت: افرادی از این هیات در تبریز خواهند ماند تا بررسی های لازم در خصوص طرح ها و پروژه ها را انجام دهند.

ظفر آیسال افزود: مصمم به سرمایه گذاری در تبریز هستیم و با حمایت استانداری و همكاری دو طرفه، دامنه این سرمایه گذاری ها بیشتر می شود.

وی همچنین از حضور تیم فوتبال گالاتاسرای در تبریز خبرداد و گفت: به عنوان هدیه این توافقات، تیم فوتبال گالاتاسرای با یكی از تیم های تبریز دیداری دوستانه انجام خواهد داد و درآمد حاصل از بلیت فروشی آن به موسسات خیریه اعطا خواهد شد.

وی افزود: حمایت از تیم تراكتورسازی تبریز نیز می تواند بخشی از برنامه های سرمایه گذاری این هیات در تبریز باشد.

ساخت سه نیروگاه بادی در شهرهای اهر، سهند و سراب با ظرفیت 600 مگاوات، تشكیل شركت مشترك تجاری، مشاركت در توسعه پتروشیمی تبریز و همچنین فعالیت در بخش آبرسانی و واردات گندم از جمله مفاد این تفاهم نامه بوده است.

استان آذربایجان شرقی با حدود سه میلیون و 724 هزار نفر جمعیت، یكی از استان های پرجمعیت شمال غربی ایران است. كلان شهر تبریز نیز طبق سرشماری سال 90، یك میلیون و 695 هزار و 94 نفر جمعیت دارد.

1756/7233/1772
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد