۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۳۳
کد خبر: 81579437
T T
۰ نفر

مروري بر تحولات سوريه در 24ساعت گذشته

۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۳۳
کد خبر: 81579437
مروري بر تحولات سوريه در 24ساعت گذشته

تهران-ايرنا- خبرگزاري سوريه گزارش داد: ارتش سوريه موفق شد با آزادسازي كامل تعدادي از روستاهاي شمال شرقي استان درعا از چنگال تروريست هاي داعش، مواضع خود را در اين روستاها تحكيم كند.

براساس اين گزارش به نقل از يك منبع نظامي سوري، نيروهاي ارتش سوريه طي يك عمليات برق آسا پنج روستاي مسيكه شرقي و غربي، رسم الخوابي، اشنان و دلافه در استان درعا را آزادسازي كردند.

در اين عمليات كه نوعي مقدمه سازي براي يك عمليات بزرگتر براي تامين امنيت استان درعا به شمار مي رود، ارتش سوريه شهر بصري الحريري در 37 كيلومتري شمال شرقي درعا را به محاصره خود درآورده است.

در نتيجه اين عمليات تعدادي از روستاهاي جنوب استان درعا آزادسازي و خطوط امدادرساني تروريست ها و قاچاق سلاح آنها از اردن به غوطه شرقي نيز قطع شد.

با آزادسازي اين روستاها ارتش سوريه موفق شده حلقه محاصره تروريست هاي النصره را در اين منطقه تنگتر كرده و زمينه را براي انجام عمليات تكميلي در استان درعا فراهم كند.

در درگيريهاي ارتش سوريه با تروريست هاي النصره تعدادي از عناصر اين گروه كشته و شماري نيز زخمي شدند و محل تجمع آنها در روستاهاي سكاكا، ناحته و كرك شرقي در شمال شرقي شهر درعا به طور كامل منهدم شد.

در روستاهاي سملين، زمرين و شمس الحراك، رجم الزيتون و كوم الحجر، طفس ، داعل و مزارع شمال منطقه عتمان نيز روز گذشته در پي عمليات ارتش سوريه تعدادي از تروريست هاي النصره كشته شدند.

همچنين نيروهاي نظامي سوريه با حمله به مواضع تروريستها در منطقه فرن العباسيه درعا و اطراف آن، خطوط ارتباطي تروريستها با رژيم صهيونيستي را قطع كرده و تعدادي از تروريستها را كشتند.

يك منبع نظامي به سانا گفت: در يك عمليات دقيق نظامي در روستاي مزيريب در نزديكي مرز اردن و روستاهاي اطراف اين منطقه نيز ارتش سوريه موفق شد يكي از مسيرهاي اصلي قاچاق سلاح و نيري تروريستها را مسدود كند.

اين منبع ادامه داد: در اين عمليات تعداي از محل هاي ذخيره مهمات تروريستها نيز نابود شد.

در ريف قنيطره و حمص شرقي نيز واحدهاي ارتش سوريه با انجام عمليات نظامي هماهنگ عليه مواضع تروريستها ضمن قطع جريان امدادرساني نظامي و پزشكي به اين گروه از سمت سرزمين هاي اشغالي، تعدادي از تروريستها را كشته و شماري را نيز زخمي كردند.

به اين ترتيب ارتش سوريه موفق شد با تحكيم مواضع خود در روستاهاي اين منطقه از استيلاي عناصر اين گروه بر مناطق اطراف، مانع حملات گاه و بيگاه آنان به روستانشينان و غارت دارايي هاي آنان شود.

در مناطق عامريه و رستن در شمال استان حمص نيز ارتش سوريه موفق شد مواضع تروريستها در مرزهاي مجاور استان حماه را درهم كوبيده و آنان را متحمل تلفات بسيار كند.

جنوب غربي ريف دمشق نيز روز گذشته شاهد درگيريهاي ارتش با تروريستها بود و ارتش سوريه موفق شد حمله تروريستها براي گرفتن يك نقطه نظامي در محدوده خان شيخ را دفع كرده و آنان را متحمل خسارات سنگين كند.

در تحولي ديگر در منطقه حلب سوريه تعدادي از تروريستها كه تلاش مي كردند به داخل شهر نفوذ كنند، شناسايي شده و هدف تيراندازي نيروهاي ارتش قرار گرفتند.

واحدهاي ارتش سوريه همچنين با انجام عملياتي دقيق در بخش هايي از شهر حلب تعدادي از تروريستها را كشتند و به مواضع آنها خساراتي وارد كردند.

اين واحدها همچنين موفق شدند طي عمليات جداگانه اي در حومه حلب مسير ارتباطي و امدادرساني به تروريستها از تركيه را قطع كنند.

خاورم6002/1275
۰ نفر