۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۱۸
کد خبر: 81579269
T T
۰ نفر
رسانه ها تشویش ایجاد نكنند

تهران - ایرنا - سخنگوی دولت از رسانه ها خواست تشویش ایجاد نكنند و گفت: حذف پنج گروه یارانه بگیر، گمانه زنی رسانه ای است و واقعیت ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمدباقر نوبخت» روز سه شنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره خبر برخی رسانه ها مبنی بر حذف پنج گروه یارانه بگیر اظهارداشت: روز گذشته برخی از رسانه ها این كشف جدید خود را رسانه ای كردند، احساس می كنم این داستان هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

وی با بیان این كه در تبصره 21 قانون بودجه 94 چگونگی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مشخص شده است، افزود: شناخت خانوارها نیاز به دقت بیشتری داشت و پایگاه های اطلاعاتی ما كامل نیست. ما به حقوق شهروندی و آرامش خانوارها بسیار توجه داریم.

وی افزود: در سال 93 هم بارها در این باره اطلاع رسانی كردم كه در جریان آن هستید. در سال 94 چگونگی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در تبصره 20 تبیین شد و در آن تصریح شد كه اجرای این تبصره باید مطابق آیین نامه اجرایی مصوب دولت باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور اضافه كرد: به دلیل تاخیر در تصویب بودجه و ارسال آن از مجلس به دولت، هنوز آیین نامه اجرای آن تصویب نشده است تا ابلاغ كنیم.

نوبخت از رسانه ها خواست تا پیش از ابلاغ آیین نامه به هیچ منبع رسمی از دولت مبنی بر این كه دولت قصد دارد یارانه پنج گروه را حذف كند؛ اشاره نكنند و همچنین قبل از تصویب آن در جامعه تشویش ایجاد نكنند.

وی یادآور شد: به محض تصویب آیین نامه به مردم اطلاع رسانی می شود.

**اول 1610
۰ نفر