۳۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۵۰
کد خبر: 81578407
T T
۰ نفر

رسانه روسی: عربستان در گرداب یمن گرفتار شده است

۳۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۵۰
کد خبر: 81578407
رسانه روسی: عربستان در گرداب یمن گرفتار شده است

مسكو-ایرنا- یك رسانه روسی اعلام كرد: عربستان سعودی با تجاوز به یمن خود را در مخمصه انداخته است و نمی داند از این گرداب چگونه خلاصی یابد.

شبكه اول تلویزیون روسیه روز دوشنبه در برنامه ای سیاسی اعلام كرد: سه هفته از تجاوز نیروهای عربستان سعودی و متحدانش به یمن می گذرد و با وجود بمباران شهرهای این كشور، هیچ نشانه ای از تسلیم شدن نیروهای مردمی در یمن در برابر تهاجم خارجی دیده نمی شود.

این گزارش می افزاید: بدون عملیات نظامی زمینی، عربستان سعودی نمی تواند به هدف مورد نظر خود و سركوبی مقاومت مردم یمن و در راس آنها جنبش انصارالله دست بیابد و سران ریاض به خوبی از این مساله اطلاع دارند.

رسانه روسی افزود: اما اگر عملیات زمینی آغاز شود، نیروهای مهاجم خارجی متحمل تلفات سنگینی خواهند شد و به همین دلیل عربستان سعودی برای شروع چنین عملیاتی عجله نمی كند.

'مردم یمن و به ویژه نیروهای مقاومت از تسلیحات كافی برخورداند و به خوبی می توانند از كشور خود در برابر حملات بیگانگان دفاع كرده و مهاجمان را شكست دهند.'

به گزارش شبكه اول تلویزیون روسیه ، سران عربستان به كمك كشورهای منطقه از جمله مصر برای اجرای عملیات زمینی امید بسته اند اما این كشورها حاضر نیستند در ماجراجویی های عربستان شركت و نیروهای خود را از دست بدهند.

در این گزارش همچنین با اشاره به تصمیم مجلس پاكستان درمورد همراهی نكردن اسلام آباد با ریاض در حمله نظامی به یمن،خاطرنشان شده است:پاكستان هفته گذشته با وجود امكان دریافت كمك های مالی از عربستان از پیوستن به نیروهای ضدیمنی خودداری كرد كه برای سران ریاض به شدت دلسرد كننده بود.

رسانه روسی همچنین از احتمال تجزیه عربستان سعودی خبر داده و اعلام كرد: این امر ممكن است در چارچوب طرح خاورمیانه بزرگ آمریكا انجام گیرد.

'مطابق این طرح كشورهای خاورمیانه باید به كشورهای كوچكتر تقسیم شوند و آمریكا برای این منظور برای تجزیه عراق ،لیبی و سوریه اقدام كرد و اجرای آن جریان دارد و در آینده ممكن است عربستان سعودی و حتی یمن تجزیه شود.'

در پایان گزارش گفته شد: ملك سلمان پادشاه عربستان سعودی از این وضعیت آگاه است و سعی دارد تمام امكانات را برای حفظ تاج و تخت خود بكار گیرد.

اروپام*(12) *391 **1561** 1701

سرخط اخبار جهان