۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۷:۵۲
کد خبر: 81577181
T T
۰ نفر

قصرشيرين - ايرنا - فرمانده قرارگاه منطقه‌‌اي غرب نيروي زميني ارتش از افتتاح يادمان شهيد شيرودي در شهرستان سرپل ذهاب در سوم ارديبهشت ‌ماه امسال خبر داد.

اميرمنوچهر كاظمي روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در سرپل ذهاب افزود: اين يادمان با حضور اقشار مختلف مردم و نيروهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران در محل شهادت شهيد شيرودي در روستاي زرين‌ جوب افتتاح و به بهره برداري مي رسد.

وي اظهار كرد: شهيد شيرودي، صف‌ شكن بود و در يكي از حملات دشمن بعثي دراوايل جنگ كه از يكي از جبهه‌ها با سه لشكر به مرزهاي ايران حمله ‌ور شده بود به همراه تعدادي از همرزمانش 80 درصد تجهيزات و ادوات دشمن را منهدم كرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌‌اي غرب نيروي زميني ارتش گفت: اين شهيد والامقام آمار بيشترين پرواز جنگي را در دنيا داشت و با بيش از 40 بار سانحه و 300 مورد اصابت گلوله به بالگردش، سرسختانه و با اشتياق مي‌جنگيد.

عمليات اجرايي طرح احداث يادمان شهيد شيرودي با 10 ميليارد ريال اعتبار از سال 89 آغاز شد كه سوم ارديبهشت امسال به بهره برداري مي رسد.

خلبان شهيد علي اكبر قربان شيرودي در ديماه سال 1334 در روستاي بالا شيرود از توابع شهرستان تنكابن ديده به جهان گشود.

شيرودي پس از چند هزار ماموريت هوايي و انجام بالاترين پروازهاي جنگي در دنيا و نجات يافتن از 360 خطر مرگ سرانجام در آخرين عمليات پروازي خود (هشتم ارديبهشت 1360) در منطقه بازي دراز به شهادت رسيد.

سرپل ذهاب در غرب كرمانشاه بيش از 85 هزار نفر جمعيت دارد.ك/3

7079/3012/7399/8066

سرخط اخبار استان‌ها