۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۴۳
کد خبر: 81576909
T T
۰ نفر
تعامل ميان ارشاد اسلامي كردستان و اصحاب فرهنگ و هنر افزايش مي يابد

سنندج- ايرنا- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان با بيان اينكه برنامه هاي متعددي در زمينه سينما، فيلم و عكس در استان براي سال جاري پيش بيني شده است گفت: سال 94 سالي درخشان براي سينماي كردستان خواهد بود و تعامل ميان اين نهاد و اصحاب فرهنگ و هنر شتاب مي گيرد.

به گزارش ايرنا محمد رحيم جعفري روز يكشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج به ارائه عملكرد اداره كل فرهنگ و ارشاد استان در زمينه هاي مختلف فرهنگي و هنري در سال گذشته پرداخت و برنامه هاي اين اداره كل براي سال جاري را تشريح كرد.

وي در اين نشست مطبوعاتي گفت: سال گذشته استان در زمينه موسيقي و نمايش در سطح كشور بسيار خوش درخشيد و بنا داريم سال جاري در زمينه توسعه فعاليت هاي سينمايي، تلاش كرده و در اين حوزه استان را برجسته كنيم.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان افزود: توجه به پيوست فرهنگي، تخصصي، علمي و پژوهشي در برنامه هاي مختلف هنري از جمله سينما، فيلم و عكس امسال نسبت به سال گذشته بيشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

او با بيان اينكه سال جاري ايجاد فضاي صميمي و تعامل ميان اصحاب فرهنگ و هنر و ارشاد اسلامي افزايش مي يابد اظهار كرد: اين تعامل در سال گذشته نيز وجود داشت كه بنا داريم با انجام اقدامات موثر آن را در سال جاري شتاب دهيم.

حجت الاسلام جعفري برنامه هاي مصوب فرهنگي و هنري در استان براي سال جاري را 143 عنوان برنامه ذكر كرد و گفت: از اين تعداد 43 عنوان برنامه هنري، 43 مورد فرهنگي، 16 مورد قرآني و معارف، 15 مورد تبليغاتي، 11 مورد سينمايي، سمعي و بصري و 14 مورد نيز در زمينه هاي ديگر است.

او برگزاري كنگره امام شافعي، برگزاري موسيقي كُردي، مولودي خواني رضوي، دوسالانه خوشنويسي، دوازدهمين جشنواره تئاتر كُردي، دهمين جشنواره تئاتر خياباني مريوان، آواها و نغمه هاي ديواندره و زرينه و سوگواره و تعزيه خواني بيجاري را از جمله برنامه هاي پيش بيني شده براي سال جاري در استان عنوان كرد.

حجت الاسلام جعفري اظهار كرد: همچنين جشنواره فيلم و عكس ژيار، نمايشگاه علوم قرآني، نمايشگاه كتاب، نخستين جايزه كتاب سال و جايزه فرهنگي و هنري مستوره اردلان نيز از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده و در دست اقدام براي سال جاري است.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان با بيان اينكه همچنين برگزاري جشنواره مطبوعات و رسانه هاي كُردي در سطح استاني و يا منطقه اي جزو اولويت هاي ما در سال جاري است گفت: هر چند سال گذشته كم كاري هايي در حوزه مطبوعات بود اما سال جاري بنا داريم فعاليت در اين حوزه را رشد دهيم.

وي در ادامه سخنان خود به فعاليت هاي اين اداره كل در سال گذشته اشاره كرد و افزود: سال گذشته برنامه هاي مختلفي در سطح استان با توجه به اقتضائات، توانمندي ها و نيازهاي استان انجام شد و بدون شك اين مهم در سال جاري با شدت بيشتري دنبال مي شود.

حجت الاسلام جعفري ايجاد فضاي باز فرهنگي در چارچوب مقررات جاري كشور، ايجاد فضاي صميمي و ارتباط مستقيم اصحاب فرهنگ و هنر در راستاي اعتماد سازي متقابل، تعامل ميان دستگاه هاي فرهنگي و بومي سازي فعاليت هاي فرهنگي و هنري در سال گذشته را از جمله فعاليت هاي انجام شده در سال گذشته عنوان كرد.

او با بيان اينكه در سال گذشته با وجود محدوديت هاي مالي حدود 300 برنامه فرهنگي و هنري در استان انجام شد گفت: جشنواره تئاتر خياباني مريوان، جشنواره تئاتر كُردي سقز، كنگره شعر عاشورايي قروه، تئاتر طنز ديواندره و جايزه ادبي مولوي كُرد از جمله اين برنامه ها بود.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان تقسيم برنامه ها و تعميم آن به شهرستان ها را يكي از راهبردهاي اين اداره كل عنوان كرد و افزود: هدف ما از اين كار، شناسايي ضعف ها و مشكلات و افزايش توان و استعداد شهرستان ها در زمينه هاي مختلف است.

او با تقدير از تلاش هاي اصحاب مطبوعات استان در زمينه پوشش و اطلاع رساني برنامه هاي فرهنگي و هنري اظهار اميدواري كرد: سال 94 سالي موفقيت آميز در زمينه فعاليت هاي فرهنگي و هنري در سطح استان باشد.

در ادامه اين نشست از پوستر جشنواره منطقه اي فيلم و عكس ژيار كه 19 تا 22 ارديبهشت در شهرستان بانه برگزار مي شود رونمايي شد.ك/2

7348/1904