۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۲۹
کد خبر: 81576745
T T
۰ نفر
برنامه ريزي در جهت افزايش سطح دسترسي عموم به منظور ارايه خدمات الكترونيكي

تهران - ايرنا - رييس سازمان فناوري اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، از برنامه ريزي مشخص اين سازمان به منظور افزايش هرچه بيشتر سطح دسترسي مردم به خدمات الكترونيكي خبر داد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا، نصرالله جهانگرد در كنفرانس وب پژوهشي در سخناني افزود: براساس قانون بايستي تا پايان برنامه پنجم توسعه 60 درصد خانوارها به شبكه پرسرعت دسترس داشته باشند كه با توجه به آمار و اطلاعات موجود، براي تحقق اين برنامه مي بايست 18 ميليون خط پرظرفيت ايجاد و به متقاضيان ارايه شود كه تاكنون حدود 50 درصد آن محقق شده است.

وي با اشاره به برنامه ريزي انجام شده در اين خصوص گفت: ظرفيت شبكه داخلي بين استاني نيز بايستي به 20 ترابايت و داخل شهري به 60 ترابايت افزايش پيدا كند.

رييس سازمان فناوري اطلاعات ادامه داد: ظرفيت اينترنت بين الملل نيز بايد به چهار ترابايت افزايش پيدا كند تا در تعامل با شبكه پرظرفيت داخلي، امكان سرويس دهي كيفي تر به كاربران فراهم شود.

وي با بيان اينكه سال گذشته امكان ارايه خدمات نسل سوم و بالاتر موبايل براي تمام اپراتورهاي تلفن همراه كشور فراهم شد، تصريح كرد: تا پايان سال 93، بيش از 200 شهر خدمات نسل سوم و 50 شهر خدمات نسل چهارم را به متقاضيان عرضه كردند كه با برنامه ريزي هاي انجام شده تا پايان فصل جاري 500 شهر خدمات نسل سوم را به مردم ارايه خواهند كرد.

جهانگرد تاكيد كرد: با ايجاد زيرساخت هاي لازم، كسب و كارها در اين بخش رونق گرفته به طوري كه در حال حاضر بيش از 25 هزار برنامه به زبان فارسي بر بستر اندرويد تهيه و در دسترس كاربران تلفن همراه قرار گرفته است.

رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران با اشاره به اهميت توسعه خط و زبان فارسي در فضاي وب، گفت: هم اكنون، ميزان صفحات موجود در وب به زبان كشورها يكي از مولفه هاي تامين منافع ملي كشورها در فضاي مجازي محسوب مي شود.

وي افزود: براساس اطلاعات موجود، محتواي فارسي موجود در فضاي وب حدود 0.9 درصد از حجم شبكه هاي جهاني را به خود اختصاص داده و حجم صفحات فارسي حدود يك درصد از كل صفحات موجود در وب را تشكيل مي دهد.

جهانگرد با اشاره به اينكه، برنامه ريزي لازم در راستاي افزايش سطح دسترسي مردم به منظور توسعه خدمات دولت الكترونيكي و افزايش سطح دسترسي مردم صورت گرفته، اظهار اميدواري كرد با حمايت مجلس و براساس منابع پيش بيني شده، اهداف پيش بيني شده در اين بخش براي سال جاري تحقق يابد.

گفتني است براساس قانون خدمات كشوري مي بايست تا پايان سال 1389تمام خدمات دولتي به شكل الكترونيك به مردم ارايه شود، در صورتيكه در حال حاضر تنها 16 درصد اين خدمات به شيوه الكترونيكي انجام مي شود.

اقتصام(3) 1836**1558
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد