۲۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۵۳
کد خبر: 81575408
T T
۰ نفر

مراغه ای های مقیم تهران مجموعه فرهنگی مذهبی می سازند

۲۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۵۳
کد خبر: 81575408
مراغه ای های مقیم تهران مجموعه فرهنگی مذهبی می سازند

مراغه - ایرنا - رییس هیات مدیره موسسه خیریه عمران مراغه گفت: عملیات ساخت مسجد و مركز فرهنگی مراغه ای های مقیم تهران در شهرك غرب آغاز شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی این موسسه، سیدمصطفی سیدهاشمی در این آیین با اشاره به سابقه ٢٤ ساله تاسیس موسسه خیریه عمران مراغه اضافه كرد: با احداث این مركز، مراغه ای ها، صاحب یك مسجد جامع و مركز دینی فرهنگی در تهران می شوند.

سیدهاشمی، هدف از احداث این مركز را حفظ انسجام و همدلی و بهره گیری از ظرفیت های انسانی و فكری مراغه ای های مقیم تهران برای احیای مراغه اعلام كرد.

وی با بیان اینكه این مسجد جایی برای جناح بندی های سیاسی نیست، افزود: این مكان مركز ثقل مراغه ای ها خواهد بود تا زمینه های پیشرفت، آبادانی و توسعه اقتصادی و فرهنگی مراغه ایجاد شود.

رییس هیات مدیره موسسه خیریه عمران مراغه و نماینده اسبق این شهرستان ادامه داد: مراغه دارای ظرفیت و قابلیت زیادی بوده كه تاكنون رشد و توسعه چندانی نداشته است.

سیدهاشمی، با اشاره به تقسیم بندی مساجد به چهار گونه محلی، جامع، مصلا و مسجد الحرام و ویژگی های هر كدام از آن ها، یادآوری كرد: این مسجد و مركز فرهنگی، مسجد جامع مراغه ای ها در تهران بوده كه می تواند نقطه اتكاء و تجمع نیروهای فكری و انسانی مراغه باشد.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با قدردانی از تلاش های اعضای هیات مدیره موسسه خیریه عمران مراغه گفت: احداث این مسجد و مركز فرهنگی كاری بسیار ارزشمند بوده و نیاز به مساعدت و كمك مالی مردم و خیران دارد.

مهدی دواتگری یادآوری كرد: با هماهنگی و همدلی مسوولان این شهرستان، افرادی كه مایل به سرمایه گذاری در مراغه هستند از حمایت های لازم و مساعدت های مسوولان بهره مند خواهند شد.

امام جمعه مراغه نیز در این آیین با اشاره به تاریخ اسلام و اولین اقدام پیامبر اكرم (ص) بعد از هجرت به مدینه در تاسیس مسجد النبی و جایگاه رفیع مساجد در بین مسلمانان، گفت: از كارهای عمده پیامبر اكرم (ص) در مدینه، مسجد سازی بود.

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی، افزود: هر كسی كه در بنا و ساخت مسجد سهمی داشته باشد هرچند ناچیز، خداوند متعال برای آن ثواب عظیم و پاداش اخروی خواهد داد.

وی، با اشاره به ویژگی های مسجد در اسلام، احداث و بنای این مسجد را امری بسیار ارزشمند خواند و اظهار كرد: مساجد دارای اهمیتی هم ردیف با حرم مطهر ائمه اطهار(ع) داد.

در این آیین، حسین كریمی مراغه ای شاعر مشهور و نامدار مراغه شعرسرایی كرد و از یداله صمدی كارگردان سینما به عنوان یكی از شخصیت های فرهنگی و هنری این شهرستان تجلیل شد.

كلنگ احداث مسجد و مركز فرهنگی مراغه ای های مقیم تهران در زمینی به مساحد حدود دو هزار متر مربع در ضلع شمال شرقی تقاطع بلوار خوردین و فرحزاد واقع در منطقه 2 تهران به زمین زده شد.

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 كیلومتری جنوب تبریز مركز آذربایجان شرقی واقع است.

8023/6183

سرخط اخبار استان‌ها