۲۹ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۴۷
کد خبر: 81575006
T T
۰ نفر
فرماندار محمود آباد : مدیران وعده های بدون برنامه ریزی به دهیاران ندهند

ساری - ایرنا - فرماندار محمود آباد گفت : مدیران و مسئولین وعده ای را بدون برنامه ریزی قبلی به دهیاران ندهند، زیرا دهیاران این وعده ها را به مردم منتقل می كنند و درصورت عدم اجرایی شدن آن دهیاران متضرر شده و مردم نسبت به كارگزارانشان در شهرستان بی اعتماد می شوند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی فرمانداری محمود آباد سیف الله فرزانه فرماندار شهرستان در نشست تخصصی دهیاران بخش مركزی شهرستان محمودآباد در حسینیه روستای خط آهی با قدردانی از اهتمام بخشدار مركزی در برگزاری این نشست گفت: بهره مندی از نقطه نظرات دهیاران به عنوان نمایندگان عالی دولت در روستاها در تحقق برنامه ها و اهداف دولت كمك شایانی خواهد نمود.

وی گفت: اینگونه جلسات باید بصورت ماهانه و یا هفتگی برگزار گردد تا دهیاران براحتی بتوانند مشكلات روستاها را بدون واسطه با فرماندار و مسئولین ادارات در میان بگذارند اما مهمتر از آن نتیجه حاصله از این جلسات و خروجی آن است.

وی اساسی ترین مشكلات موجود در روستاها را فراهم نمودن زیر ساختهای عمرانی و زیربنایی عنوان كرد و گفت: اجرای صحیح طرح های هادی و دقت در بازنگری و اصلاح طرحها به رشد و توسعه روستاها كمك شایانی خواهد نمود.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد با اشاره تامین و افزایش اعتبارات دهیاریها و تامین هزینه های اصلاح و بازنگری طرحهای هادی روستاها گفت : با توجه به پیگیریهای بعمل آمده و انتقال پرونده های مالیاتی واحدهای صنعتی شهرك صنعتی به شهرستان محمودآباد كه مبالغ قابل توجهی به شهرداریهای محمودآباد وسرخرود اختصاص یافته است بزودی شاهد كمك های خوبی به دهیاران خواهیم بود.

فرماندار شهرستان محمودآباد آب بندان ها را پتانسیل مفیدی برای توسعه روستاها دانست و ادامه داد: استفاده درست از آب بندانها می تواند كمك شایانی به تقویت اقتصاد و پویایی و افزایش اشتغالزایی در روستا و حتی در صورت اجرای طرح های گردشگری جذب توریست نماید.

فرزانه در پاسخ به درخواست دهیاران برای ساماندهی و جمع آوری زباله روستاها عنوان كرد: در كشور ما زباله یك معضل محسوب می شود اما در اكثر كشورها از زباله بعنوان طلای كثیف نامبرده می شود چرا كه با برنامه ریزی و دستیابی به راه حل آنرا تبدیل می كنند ولی متاسفانه در محمودآباد بدترین محل ممكن برای دپوی زباله انتخاب شده است و من در اولین روزهای حضورم در فرمانداری این مسئله را پیگیری نموده و تاكنون جلسات مختلفی برای ساخت زباله سوز تشكیل داده كه هیچكدام از پیمانكاران نتوانستند انتظارات شهرستان را در این امر برآورده نمایند و این نوید را خواهم داد در آینده ی نزدیك پرونده زباله برای همیشه بسته خواهد شد و راهكاری قطعی برای آن ارائه خواهد شد.

فرماندار شهرستان محمودآباد در مورد معضل شكستگی و تخریب آسفالت راه دسترسی روستاهای منطقه چهارمحل آهی خاطر نشان كرد: راه دسترسی روستاهای چهارمحل آهی بطول 9 كیلومتر بهسازی و آسفالت خواهد شد و اعتبارات لازم برای اجرای این طرح كه موجبات رضایتمندی اهالی روستا را نیز فراهم خواهد آورد تامین شده و عملیات عمرانی این پروژه بزودی توسط اداره راه و شهرسازی شهرستان محمودآباد اجرا خواهد شد و بنیاد مسكن شهرستان نیز همكاری لازم را با آن اداره بعمل خواهد آورد.

ناصر فتاحی بخشدار مركزی محمودآباد نیز طی سخنانی هدف از تشكیل این جلسات را كمتر نمودن فاصله میان دهیاران و مسئولین، علی الخصوص فرماندار شهرستان عنوان نمود و ادامه داد: حضور در روستاها و سركشی از ادارات و پیگیری مشكلات روستاها و دیدار با مردم روستاها همگی از برنامه های اثربخش فرماندار و نماینده عالی دولت در كاهش دغدغه های اهالی روستاها بوده كه كمك شایانی در گره گشایی از مشكلات مردم داشته است.

فتاحی گفت: اجرای طرح هادی روستاها و نیز در برخی موارد بازنگری آن از مهمترین امور دهیاری ها بوده و بخش مركزی تا كنون عملكرد قابل قبولی در این زمینه داشته است.

بخشدار مركزی خاطر نشان شد : درآمد حاصله از مالیات بر ارزش افزوده رقم قابل توجهی را در اختیار دهیاری ها قرار می دهد كه این مبالغ تماما در امور روستایی هزینه می شود كه این اتفاق مهم و اثر بخش را مرهون زحمات و پیگیرهای فرمانداری هستیم.

وی افزود: 10 واحد ساختمان دهیاری در روستاها درحال ساخت است و در برخی روستاها نیز با تهیه زمین مناسب درخواست بودجه جهت آغاز عملیات عمرانی آن صورت پذیرفته است كه نیازمند تامین اعتبار از سوی اداره كل امور روستایی و شوراها هستیم.

شهرستان محمود آباد در منطقه مركزی مازندران و در كنار ساحل دریای خزر واقع است.ك/1

6097