۲۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۵۵
کد خبر: 81574561
T T
۰ نفر

امام جمعه موقت دماوند: عربستان خائن الحرمين است

۲۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۵۵
کد خبر: 81574561
امام جمعه موقت دماوند: عربستان خائن الحرمين است

تهران - ايرنا- امام جمعه موقت دماوند گفت: عربستاني كه خود را خادم الحرمين مي داند، به جهت تعاملش با كشورهاي غربي به ويژه اسرائيل، خائن الحرميني بيش نيست.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين 'ˈفضل الله سادات نسب' در خطبه هاي عبادي سياسي نماز جمعه اين هفته شهر دماوند كه در مسجد جامع برگزار شد، به سخنان گستاخانه عبدالرحمان السديس امام جماعت مكه اشاره و اظهار كرد: سخنان اخير اين شيخ وهابي نشان داد كه ديدگاه عربستان براي عدم حمايت از داعش و وهابيون دروغي بيش نيست.

وي با بيان اينكه آنان به دنبال نابودي شيعه هستند، خاطرنشان كرد: اين سخنان گستاخانه، تئوري اصلي عربستان و وهابيون كه همواره از سوي سعودي ها تكذيب مي شد، را اعلام كرد و اين چيزي جزء رسيدن به اهدافشان در برابر شيعه نيست.

امام جمعه موقت دماوند ادامه داد: در اين سخنان آمده است كه جنگ عربستان با شيعيان جنگ بين ايمان و كفر است در حالي كه مكتب شيعه مكتب علوي و حسيني است و ما پيرو امامي هستيم كه در تمامي شرايط كفر را مي شناخت.

حجت الاسلام سادات نسب با اشاره به اهداف شوم غرب در تمامي دوران ها براي نابودي ايران، بيان كرد: دشمن از پيروزي انقلاب تاكنون به ويژه در دوران هشت سال جنگ تحميلي براي نابودي ايران و اسلام كوشيد و امروز هم با روش و ابزاري ديگر به ميدان آمده ولي بداند كه تا زمان حضور آنان و وهابيون در صحنه جهاد هستيم.

اين مقام مسوول عربستان را نوكران حلقه به گوش آمريكا و اسرائيل دانست و افزود: آنان از صلاح الدين الگو گرفته اند كه همچون وي پيش از جنگ با مسيحيان و يهوديان با شيعيان بجنگد در حالي كه اين اقدامات براي حمايت از غرب است ولي در واقع دشمن به دنبال دلارهاي عربستان است و تا زماني كه منفعت غرب اقتضا كند از وهابيون دفاع خواهند كرد.

وي با بيان اينكه آنان خائن الحرمين هستند، گفت: خداوند در قرآن آورده است كه كعبه و مسجد الحرام خانه امن مردم است و حضرت ابراهيم (ع) از خداوند خواست تا اين مكان محل بازگشت باشد ولي آنان با اقدامات اخير خويش خيانت خود را به اين مكان هاي شريف نشان دادند.

حجت الاسلام سادات نسب به اقدام اخير پليس عربستان در ايجاد ناامني براي زائران خانه خدا اشاره كرد و افزود: عرب هايي كه امروز دم از قرآن و دين مي زنند و براي حمايت از عراق، بحرين، سوريه و يمن به ميدان آمده اند، با اعمال پليد خويش خلاف دستورات قرآن عمل كردند و اين اقدام به جهت پشتيباني از غرب است.

تهرام/7246//1348

سرخط اخبار سیاست خارجی