۲۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۴۳
کد خبر: 81573755
T T
۰ نفر
91 درصد جمعيت روستايي كشور از راه آسفالته برخوردار هستند

اردبيل - ايرنا - معاون وزير راه و شهرسازي در بخش راه هاي روستايي اعلام كرد: 91 درصد جمعيت روستايي كشور از راه آسفالته برخوردار هستند.

سيدحسين ميرشفيعي روز پنجشنبه در بازديد از طرح بهسازي راه كريق به آرموداق شهرستان نير گفت: پارسال با تامين قير مورد نياز و تخصيص اعتبار تبصره 22 قانون، 105 هزار كيلومتر راه روستايي آسفالت شد.

او اظهار كرد: راه هايي كه در سال هاي گذشته آسفالت شده نياز به مرمت دارند و امسال بخشي از اعتبارات اين حوزه، صرف روكش آسفالت راه هاي قبلي مي شود.

وي افزود: از اين طريق براي ساخت و ساماندهي حدود پنج هزار كيلومتر راه براي روستاهاي با جمعيت بالاي 50 خانوار، سرمايه گذاري مي شود.

ميرشفيعي گفت: 15 هزار كيلومتر راه روستايي نيز بايد اجرا شود تا روستاهاي بالاي 50 خانوار از راه آسفالته بهره مند شوند.

وي عمده محروميت ها در بخش راه را مربوط به استان هاي كوهستاني و مرزي دانست و اظهار كرد: برنامه ريزي شده تا تابستان سال 95 با جذب اعتبار لازم، همه روستاهاي بالاي 50 خانوار استان اردبيل از راه آسفالته برخوردار شوند.

معاون راه روستايي وزير راه و شهرسازي گفت: شاخص بهره‌ مندي از راه ‌هاي آسفالت روستايي در كشور امسال به 95 درصد خواهد رسيد.

وي به تفاهم نامه مشترك وزارت راه و شهرسازي و وزارت كشور در حوزه نگهداري راه هاي روستايي اشاره و بيان كرد: بر اساس اين تفاهم نامه عمليات نگهداري راه هاي روستايي در محدوده روستاها با همكاري و مشاركت دهياران و اهالي روستا انجام و منابع مالي مورد نياز آن نيز از طريق وزارت راه و شهرسازي تامين مي شود.

به گزارش ايرنا، نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين بازديد گفت: محور كريق - آرموداق، مسير شهرستان نير تا تهران را 120 كيلومتر كوتاه مي كند.

منصور حقيقت پور افزود: با بهسازي و ترميم اين محور رونق و توسعه در حوزه اقتصاد را در هر دو منطقه نير و ميانه شاهد خواهيم شد.

وي اظهار كرد: از مجموع 20 كيلومتر اين مسير هشت كيلومتر به استان اردبيل و 12 كيلومتر متعلق به شهرستان ميانه است كه تلاش مي شود همزمان با ميانه عمليات اجرايي اين مسير در شهرستان نير اجرايي شود.

شهرستان نير در 30 كيلومتري جنوب اردبيل قرار دارد.

7116/6018/6016/5132
۰ نفر