۲۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۱۴
کد خبر: 81573431
T T
۰ نفر

جوان در يك نگاه

۲۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۱۴
کد خبر: 81573431
جوان در يك نگاه

تهران- ايرنا- روزنامه جوان عنوان هاي «يارانه نان مي‌رود تا يارانه پولدار‌ها بماند» و «روحاني: ما از مظلومان عالم دفاع مي كنيم» را براي انتشار در شماره روز پنجشنبه برگزيد.

اين روزنامه با اختصاص موضوع يارانه نان مي‌رود تا يارانه پولدار‌ها بماند، براي تيتر يك عنوان كرد: از آذرماه سال گذشته، همزمان با افزايش قيمت نان در سراسر كشور، دولت خبر داد كه طي پروسه‌اي منظم در طول يك سال، نانوايان آزاد‌پز، جايگزين نانوايان دولتي شده و به تدريج يارانه نان حذف مي‌شود. از اين رو از ابتداي امسال معاونت اجرايي رياست جمهوري، شوراي آرد و نان استان‌ها را موظف كرده تا مهرماه امسال به تدريج به تعداد نانوايان آزاد‌پز افزوده شده و قيمت نان به طور كامل آزادسازي شود. براساس اين گزارش، روز گذشته رئيس اتاق اصناف ايران با تأييد اين خبر از برنامه‌ريزي براي حذف يارانه نان خبر داد و گفت: از آنجايي كه نان قوت غالب مردم به ويژه قشر آسيب‌پذير است، به دنبال راهكاري هستيم كه با كمترين آسيب يارانه نان را در آينده‌اي نزديك حذف كنيم.علي فاضلي از احتمال حذف يارانه نان تا سه ماه آينده خبر داد و گفت: بايد به اين سمت حركت كنيم تا نان به صورت غير يارانه‌اي در كل جامعه توزيع شود، چراكه يارانه در اين بخش به نانوايي‌ها جز ايجاد رانت غير معقول چيزي در پي ندارد. مضاف بر آنكه دولت بودجه‌اي را براي كاهش قيمت نان در نظر مي‌گيرد، اما در اين بين برخي نانوايي‌ها با فروش آرد يارانه‌اي به قنادي‌ها و نانوايي‌هاي آزادپز تمام اين زحمات را هدر مي‌دهند.

روحاني: ما از مظلومان عالم دفاع مي كنيم، تيتر ديگر روزنامه جوان است. حسن روحاني رييس جمهوري در جمع مردم گيلان در ورزشگاه شهيد عضدي رشت عنوان كرد: ما از مظلومان عالم دفاع خواهيم كرد؛ در برابر ظلم، خشونت، تروريزم ملت ما همواره ايستادگي كرده و باز هم ايستادگي خواهد كرد. وي با بيان اينكه 'هدف نهايي ايران سلطه بر منطقه و سلطه تشيع بر تسنن نيست' تاكيد كرد: هدف ما آن است كه ملت‌هاي منطقه سربلند باشند؛ براي ما بين شيعه و سني، ترك و عرب و فارس و بلوچ هيچ تفاوتي وجود ندارد.

اين روزنامه با برجسته كردن عنوان اگر فشارها بر قوه قضائيه ادامه يابد به مردم پشت‌صحنه‌ها را مي‌گوييم، نوشت: آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي با تبريك فرارسيدن ماه رجب و ابراز اميدواري نسبت به بهره‌مندي از مواهب و بركات اين ماه با اشاره به اينكه هجمه‌ها عليه دستگاه قضايي در سالهاي اخير به صورت پيوسته وجود داشته و هرگاه دستگاه قضايي در مقابل مفاسد اقتصادي و فتنه‌گري‌ها در مسير قانون و عدالت ايستادگي كرده حجم اين فشارها و هجمه‌ها بيشتر شده است گفت: هجمه‌ها و فشارها از ناحيه ضد انقلاب و نيروهاي خارج نشين دور از انتظار نيست اما توقع نمي ‌رودكساني كه خود در مسير انقلاب بوده‌اند و براي انقلاب از جان و مال خود سرمايه‌گذاري كرده‌اند سخناني مطرح كنند كه دست مايه ضد انقلاب شود. رييس قوه‌قضاييه با بيان اينكه هجمه‌ها عليه دستگاه قضايي به صورت پيوسته وجود داشته گفت: صلاح نمي بينم كه در سال همدلي و همزباني دولت و ملت بگويم كه چه چيزهايي در پشت صحنه اين فشارهاست اما به هر حال صبر قوه قضاييه هم حدي دارد.

روزنامه جوان با بازتاب عنوان 1+5+ 535 ! نوشت: كاخ سفيد و كنگره آمريكا بعد از ماه‌ها كشمكش درباره توافق با ايران، يك شبه به سازش رسيدند و طرحي در كميته روابط خارجي سناي امريكا تصويب شد كه هرگونه توافق نهايي با ايران را مستلزم تصويب كنگره آمريكا مي‌كند. اين طرح زمان برداشته شدن تحريم‌هاي ايران در صورت توافق نهايي را تا حدود دو ماه به تعويق مي‌اندازد ولي رئيس‌جمهور آمريكا كه قبلاً گفته بود اين طرح محدود كردن اختيارات اجرايي اوست، گفت با اين طرح مشكلي ندارد و آن را وتو نخواهد كرد.

**9128**9131** 1337
۰ نفر