۲۷ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۰۲
کد خبر: 81573273
T T
۰ نفر
فضای بی اعتمادی سرمایه گذاری در ایران از بین رفته است

رشت - ایرنا - دبیركل شورای عالی امور ایرانیان خارج از كشور ریاست جمهوری گفت: هم اكنون فضای بی اعتمادی كه پیش از این بر اثر تحریم های ظالمانه در ارتباط با سرمایه گذاری در ایران ایجاد شده بود، از بین رفته است.

سید جواد قوام شهیدی چهارشنبه شب در حاشیه نشست توسعه و سرمایه گذاران استان گیلان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در گذشته شرایط برای ایرانیان خارج از كشور به منظور سرمایه گذاری در كشور، مناسب نبود اما هم اینك، دیوار تحریم ها شكاف برداشته است.

وی خاطرنشان كرد: با شرایطی كه پس از مذاكرات هسته ای در صحنه های بین المللی ایجاد شده، در آینده شاهد حضور خیل عظیم افراد علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران خواهیم بود.

وی افزود: ایرانیان خارج از كشور با شور و ذوق زیادی در مسایل سرمایه گذاری و توسعه استانی و ملی شركت می كنند و این شوق و ذوق و میل به مشاركت، ادامه خواهد داشت.

قوام شهیدی گفت: زمینه برای سرمایه گذاری در ایران افزایش و سفرهایی كه به این منظور باید انجام گیرد نیز رونقی یافته كه این موارد، نشانه آن است كه فضای سرمایه گذاری در كشور در حال گشایش است.

وی تصریح كرد: ایران با توان و قدرتی كه در مذاكرات هسته ای از خود به نمایش گذاشت، توانست اعتماد جهانی و نیز اعتماد تك تك ایرانیان خارج كشور و ملت های جهان را جلب كند و در یك روند بسیار سخت، فضای امیدوار كننده ای ایجاد نماید.

قوام شهیدی یادآور شد: مقررات زدایی و تمركز فعالیت هایی كه منجر به سرمایه گذاری و كسب و كار در عرصه های مختلف كشور می شوند، بیش از گذشته حس می شود و در دستور كار دولت نیز قرار گرفته است.

دبیركل شورای عالی امور ایرانیان خارج از كشور ریاست جمهوری اضافه كرد: به دلیل افزایش نخبگان و تنوع تخصص های ایرانیان خارج از كشور و بمنظور استفاده از این جایگاه ها، در این اندیشه هستیم كه شبكه های ارتباط بین ایرانیان خارج از كشور توسط خود آنان ایجاد شود و با مستحكم تر شدن روابط بین این شبكه ها ، بخشی از نیازهای داخل كشور و خلاءهای توسعه ایران اسلامی نیز پر شود.

جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان گیلان، شامگاه چهارشنبه با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، معاونان رییس جمهوری و سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ایران و گیلان در رشت برگزار شد.

رییس جمهوری و كاروان تدبیر و امید، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در پانزدهمین سفر استانی دولت، میهمان گیلانیان هستند.ك/3

6029 / 2007
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد