۲۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۰۶
کد خبر: 81572778
T T
۰ نفر
یك شركت نفتی روسیه فعالیت در ایران را از سر گرفت/مشاركت در توسعه میدان نفتی اناران

تهران - ایرنا - شركت نفتی لوك اویل روسیه كه به دلیل تحریم، فعالیت در پروژه های نفتی ایران را متوقف كرده بود، مجددا دفتر خود در ایران را بازگشایی كرد.

به گزارش ایرنا، لوك اویل روسیه پیش از این در اكتشاف میدان نفتی اناران در غرب ایران، فعالیت داشت و قرار بود كه توسعه این میدان را نیز دنبال كند كه با اعمال تحریم ها، از مشاركت در این طرح صرف نظر كرده بود.

راویل مگانوف معاون رئیس شركت لوك اویل در خصوص از سرگیری فعالیت ها در ایران، اعلام كرده است: این شركت روس، دفتر نمایندگی خود در ایران را بازگشایی كرده است.

وی افزود: ما به دنبال آن هستیم تا بعد از لغو كامل تحریم‌ها علیه ایران در پروژه‌های این كشور مشاركت كنیم.

وی همچنین مشاركت در پروژه اناران را اولویت اول لوك اویل خواند و البته تاكید كرد كه این شركت به حضور در سایر پروژه‌های نفتی ایران نیز علاقه‌مند است.

معاون لوك اویل در این خصوص توضیح داد: ما در حال مطالعه داده‌های زمین شناسی سایر پروژه‌های ایران نیز هستیم.

میدان نفتی اناران در مرز ایران و عراق قرار دارد و شركت لوك اویل از سال ٢٠٠٣ كار روی این میدان را آغاز اما با اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، این شركت روس نیز فعالیت‌های خود در ایران را متوقف كرد.

واجیت علی اكبروف رئیس لوك اویل هم در نوامبر ٢٠١٤ گفته بود كه این شركت قصد دارد تا در صورت امكان و لغو تحریم‌ها به ایران بازگردد.

علی اكبروف افزود: در زمان حضور ما در ایران، ما میدان نفتی اناران را در مرز ایران و عراق كشف كردیم و هم‌اكنون به همراه یك شركت نروژی علاقه داریم تا به این ذخیره نفتی بازگردیم زیرا از زیرساخت‌ها و شرایط زمین‌شناسی آن اطلاع داریم.

اقتصام(2)2022**1558
۰ نفر