۲۴ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۵۵
کد خبر: 81569504
T T
۰ نفر

وزیر ارشاد: عمره مفرده تعلیق شد

۲۴ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۵۵
کد خبر: 81569504
وزیر ارشاد: عمره مفرده تعلیق شد

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تعلیق و متوقف شدن سفر عمره مفرده خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا علی جنتی روز دوشنبه در حاشیه جشن میلاد كوثر افزود: پس از مطالعات و بررسی‌های انجام شده از امروز 24 فروردین به سازمان حج دستور داده شد تا زمانی كه این افراد مجرم (متجاوزان به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده) محاكمه بشوند و مورد مجازات قرار بگیرند، فعلا عمره متوقف می‌شود و پروازهای ایران تعلیق خواهد شد.

به گفته وزیر ارشاد ، بسیاری از مراجع عظام تقلید ابراز نگرانی كردند، مخصوصا اینكه در گذشته هم برخی برخوردها با زائران و روحانیون كاروان‌ها صورت گرفته بود؛ به همین دلیل با توجه به بررسی‌های صورت گرفته تصمیم بر توقف عمره گرفته شد.

وی همچنین اظهار كرد: درباره حادثه تاسف‌باری كه در فرودگاه جده اتفاق افتاده از طریق دیپلماتیك با مقامات سعودی صحبت شده و آنها قول دادند كه این افراد دستگیر شده‌ را مجازات كنند. آنها حتی تصریح كردند كه آنها را اعدام می‌كنند، اما در عمل هنوز اتفاقی نیفتاده است. به این ترتیب خدشه‌دار شدن حیثیت عمومی ملت ایران ما را بر این داشت كه تصمیم بگیریم.

جنتی درپاسخ به پرسشی مبنی براینكه آیا گزارشی را كه قرار بود در این‌باره به رئیس جمهوری ارائه كنند آماده شده یا خیر؟ گفت: هنوز گزارش ارائه نشده، اما تعلیق پروازها و توقف عمره را ابلاغ كردیم. گزارش هم به رئیس جمهوری ارائه خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درمورد نحوه نظارت بر سایت های خبری اظهار كرد: سایت های خبری نیز مانند مطبوعات باید دارای مجوز باشند.

جنتی افزود: درصورت اثبات تخلف برخی سایت های با آنان نیز مانند مطبوعات برخورد خواهد شد و به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای قطع سایت اعلام می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد ورود خبرنگار رژیم صهونیستی به ایران اسلامی نیز گفت: وی با گذرنامه اروپایی و به عنوان توریست وارد كشور شد و به طور طبیعی اگر به شیوه صحیح و با عنوان خبرنگار درخواست می آمد باید مراحل خاص خود را طی می كرد.

فراهنگ ** 1027** 1569
۰ نفر