۲۴ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۰۵
کد خبر: 81569037
T T
۰ نفر
بارندگی شدید زنجان را در وضعیت آماده باش كامل قرار داد

زنجان - ایرنا - مدیركل مدیریت بحران استان زنجان گفت: این استان هم اكنون در آماده باش كامل برای مواجهه با بارندگی شدید و جلوگیری از ایجاد خسارت جانی و مالی ناشی از جاری شدن سیل به سر می برد.

صفی الله كرامتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به بارندگی دو روز گذشته در سطح این استان اشاره كرد و از جاری شدن سیل در برخی مناطق روستایی زنجان خبر داد.

باران شدید از روز شنبه در سطح استان زنجان آغاز و این بارندگی در ارتفاعات به صورت تگرگ ظاهر شده است.

وی با بیان اینكه تاكنون خسارت ناشی از آب گرفتگی و سیل در سطح این استان برآورد نشده است، از خسارت وارد شده به تاسیسات زیر بنایی و راه‌های روستایی این استان بر اثر جاری شدن سیل خبر داد.

كرامتی اظهار كرد: سیل پل راه روستایی بولاماجی از توابع شهرستان زنجان را شكست و راه روستایی لار را به طور كامل تخریب كرد.

مدیركل مدیریت بحران استان زنجان گفت: سیل به راه‌های روستایی شهرستان طارم، خرمدره، شهر سهرود، روستای چنگوله خدابنده، گرماب و روستاهای اطراف آن خسارت قابل توجهی زده است.

وی خاطرنشان كرد: فرمانداران استان با برخورد مدبرانه، اجازه ندادند كه هیچ گونه خسارت جانی به مردم مناطق واقع شده در مسیر سیل وارد شود.

كرامتی به جاری شدن سیل در روستای قره بلاغ منطقه زنجانرود شهرستان زنجان اشاره كرد و از تلاش مسوولان امداد رسان برای منحرف سازی سیل به سمت شمالغرب این روستا خبر داد.

مدیركل بحران استانداری زنجان به ورود آب به داخل منازل مردم اشاره كرد و از تخریب دیوار دو خانه واقع در بافت فرسوده منطقه حسینیه شهر زنجان خبر داد.

وی تاكید كرد: هم اكنون تمام نیروهای خدماتی و امداد رسان در آماده باش كامل برای خدمات رسانی به آسیب‌دیدگان ناشی از جاری شدن سیل در روزجاری و فردا به سر می برند.

بر اساس پیش بینی اداره كل هوا شناسی بارندگی در استان زنجان تا روز سه شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

3001/6085/1352
۰ نفر