۲۳ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۵۶
کد خبر: 81568553
T T
۰ نفر
موضوع افتتاح ورزشگاه ميانرود شيراز در سفر رييس جمهوري پيگيري شود

شيراز- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز گفت:موضوع تكميل و افتتاح ورزشگاه ميانرود شيراز در سفر استاني رييس جمهوري به استان فارس از سوي مسوولان اين استان با جديت پيگيري شود.

به گزارش ايرنا آيت الله اسدالله ايماني ، روز يكشنبه در ديدار با دست اندركاران اداره كل ورزش و جوانان فارس در شيراز بيان داشت:با وجود اقدامات خوبي كه در ورزش فارس صورت گرفته اما هنوز ورزشگاه ميانرود شيراز كه يكي از نيازهاي اصلي ورزش اين استان است به بهره برداري نرسيده و افتتاح اين مجموعه ورزشي به تعويق افتاده است.

وي اظهار كرد:حضور در ورزش يعني حضور در عرصه سلامت و خدمت رساني به جوانان و هرنهادي خدمتي در اين زمينه به جوانان داشته باشد در اصل به خود و جامعه خدمت كرده و اين اقدام با ارزشي است.

نماينده ولي فقيه در استان فارس در بخش ديگري از مطالب خود با اشاره به نامگذاري سال 94 بنام سال 'دولت و ملت، همدلي و همزباني 'اظهار داشت:درنصايح امام (ره) هم اين ديدگاه وجود داشت و رهبري با درايت و بينش بالاي خود در اين شرايط حساس با اين نامگذاري،خط مشي بسيار روشني براي ملت و دولتمردان ترسيم كردند.

عمليات احداث ورزشگاه 50 هزار نفري ميانرود شيراز از سال 1376 آغاز شد و تا كنون حدود 80 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

به گفته مسوولان ذي ربط در استان فارس هم اينك براي اتمام اين پروژه به اعتباري حدود 250 ميليارد ريال نياز است كه در صورت تامين آن اين پروژه تا پايان سال 94 به بهره برداري خواهد رسيد.

دست اندركاران ساخت اين پروژه مهمترين علت به طول انجاميدن عمليات ساخت و تكميل اين ورزشگاه را عدم تخصيص اعتبار مورد نياز بيان كرده اند.

بنا به اظهار برخي از مسوولان استانداري فارس ، سفر استاني رييس جمهوري به فارس قرار است در ارديبهشت ماه 94 به اين استان انجام شود.



** سهم فارس از حمايت وزارتخانه هاي حامي ورزش هيچ است

مدير كل ورزش و جوانان استان فارس نيز در اين ديدار گفت:با وجودي كه اين اداره كل از سوي وزارت ورزش و جوانان به عنوان برترين در كشور معرفي شده وفارس به لحاظ ورزش قهرماني درجايگاه دوم كشورقرار دارد اما متاسفانه سهم فارس از حمايت وزارتخانه هاي حامي ورزش در كشور هيچ است.

سيد غلامرضا كمانه افزود:در حالي كه وزارت نفت تيم هاي بسياري را با نام نفت و گاز در ورزش حرفه اي كشور حمايت مي كند و وزارت صنعت ، معدن و تجارت نيزاز تيم هاي استان هاي ديگر حمات مي كند، متاسفانه وزارت نيرو تيمي ريشه دار نظير تيم فوتبال برق شيراز را منحل اعلام كرد و اين تنها سهم فارس از حمايت كنندگان ورزش در كشور است.

كمانه در بخش ديگري از مطالب خود بيان كرد:هم اينك 15 درصد مردم كشور به ورزش همگاني مي پردازند اما در فارس اين رقم 23 درصد است و اين امر بدان معناست كه مردم فارس علاقه مند به ورزش هستند و يكي از برنامه هاي مهم ما اين است كه اين سرانه را به 50 درصد افزايش دهيم .ك/2

7368 /6118

سرخط اخبار استان‌ها