۲۳ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۰۴
کد خبر: 81567903
T T
۰ نفر
عجولان بورس سرمایه از دست خواهند داد

تهران - ایرنا - یك كارشناس بازار سرمایه گفت: معمولا افراد غیرحرفه ای دچار هیجان می شوند لذا اگر در خرید سهم عجله كنند بخشی از سرمایه خود را از دست خواهند داد.

حامد ستاك روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در خصوص وضعیت بازار سرمایه، افزود: افزایش بازار سرمایه درهفته های گذشته مربوط به امیدواری ناشی از انتشار بیانیه سوئیس است زیرا پیشتر تبعات نامطلوب تحریم ها بر بخش های مختلف فشارهایی را بر بدنه اقتصادی كشور وارد كرد و به تبع آن بورس دچار نزول شده بود.

به گفته وی، سرمایه گذاران پس از بیانیه سوییس به امید برچیده شدن تحریم ها و رونق فضای كسب و پیشه كشور اقدام به سرمایه گذاری در بازار بورس كردند.

وی با تاكید بر اینكه، سرمایه گذاری در بورس در شرایط رونق در اصل كار درستی است، اظهار داشت: البته ورود بدون مطالعه و هیجانی به بورس همواره با نزول مواجه می شود كه این فراز و فرود فعالان با سابقه بازار سرمایه را دچار نگرانی نمی كند و معمولا افراد غیرحرفه ای دچار هیجان می شوند كه در صورت عجول بودن بخشی از سرمایه خود را از دست خواهند داد.

این كارشناس بازار سرمایه تصریح كرد: آنچه مهم و درست به نظر می رسد یك گام به جلو رفتن برای برچیده شدن تحریم ها می باشد كه این موضوع موجب تغییر در انتظارات سرمایه گذاران از بازار بورس شده و همین تغییر در انتظارات، قیمت های ذاتی جدید را برای اوراق بهادار ایجاد خواهد كرد.

وی ادامه داد: اینكه بورس بعد از بیانیه سوییس باید وارد فرآیند صعودی می شد امری درست و بدیهی بود و از طرفی هیجانات پس از آن نیز به نوعی قابل پیش بینی بوده به طوری كه مسولان بازار سرمایه نیز برای كنترل این هیجانات اقدام به عرضه های اولیه كردند كه اتفاقی درست قلمداد می شود.

ستاك با بیان اینكه، در صورت توافق نهایی در موضوع هسته ای می توان با درصد اطمینان بالایی بازار صعودی برای سال 94 متصور بود، افزود: با توافق نهایی وضعیت بنیادی شركت ها تغییر خواهد كرد و از طرفی با توجه به كنترل تورم در سال گذشته قانون گذاران می توانند نرخ سود سپرده های بانكی را كاهش داده و همین امر موجب ورود نقدینگی بزرگ به بورس می شود.

این كارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در چند ماه آینده اثرات رفع تحریم ها در گزارشات تولید و عملیات شركت ها متبلور می شود و همین امر فضای خوش بینی در خصوص بالارفتن سود شركت ها را در پی دارد و در نهایت نیز قیمت ذاتی سهام بالاتر محاسبه می شود.

وی در پایان به سرمایه گذاران بورسی توصیه كرد با دید چهار تا پنج ماهه وارد بازار سرمایه شوند.

اقتصام(4)9141**1558
۰ نفر