۲۳ فروردین ۱۳۹۴، ۴:۱۸
کد خبر: 81567598
T T
۰ نفر
خط و نشان ایران برای حریفان با پیروزی مقتدرانه برابر بلاروس

تهران - ایرنا - تیم ملی كشتی آزاد ایران در نخستین دیدار خود در چهل و سومین دوره جام جهانی مقتدرانه برابر بلاروس به پیروزی رسید.

به گزارش ایرنا، تیم ملی كشتی آزاد ایران بامداد امروز (یكشنبه) در سالن فروم شهر لس آنجلس در ایالت كالیفرنیا آمریكا با نتیجه هشت بر صفر بلاروس را شكست داد.



نتایج انفرادی دیدار ایران و بلاروس به شرح زیر است:

57 كیلوگرم : حسن رحیمی 4 (برنده) - ولادیسلاو آندریف 2

61 كیلوگرم: بهنام احسان پور 7 (برنده) - ژیانیس ماكسیموف صفر

65 كیلوگرم: سید احمد محمدی 11 (برنده) - عظمت نوریكوف صفر

70 كیلوگرم: حسن یزدانی 11 (برنده) - آنتون آفاناسیف یك

74 كیلوگرم: مرتضی رضایی قلعه 4 (برنده) - علی شعبان اف 4

86 كیلوگرم: علیرضا كریمی 7 (برنده) - الكساندر هوشتین 4

97 كیلوگرم: رضا یزدانی 10 (برنده) - ایوان یانكوفسكی صفر

125 كیلوگرم: پرویز هادی 6 (برنده) - الكسی شیماروف صفر



57 كیلوگرم: حسن رحیمی دارنده یك مدال طلا و دو مدال برنز پیكارهای قهرمانی جهان برابر آندریف بلاروسی كه مدال برنز رقابت های قهرمانی سال 2014 تاشكند ازبكستان را در كارنامه دارد قرار گرفت كه امتیاز اول را داوران به دلیل كم كاری كشتی گیر بلاروسی به رحیمی دادند و در ادامه رحیمی با زیرگیری به موقع امتیازات خود را به سه رساند.

در سه دقیقه دوم این مبارزه رحیمی سعی بر اداره كردن این كشتی داشت كه یك امتیاز دیگر با بیرون بردن حریف كسب كرد و جمع امتیازات خود را به 4 رساند.

در ادامه آندریف بلاروسی كه قصد نداشت كشتی را به راحتی واگذار كند با یك خاك 2 امتیاز از رحیمی گرفت كه در نهایت این كشتی با نتیجه 4 بر 2 به سود رحیمی به پایان رسید.

61 كیلوگرم: بهنام احسان پور دارنده مدال طلای رقابت های قهرمانی سال 2012 جوانان جهان در تایلند و قهرمان تورنمنت بین المللی جام جهان پهلوان تختی در كرمانشاه در 3 دقیقه نخست مبارزه برابر ژیانیس ماكسیموف با كسب تنها یك امتیاز، كشتی تقریبا برابری را پشت سر گذاشتند.

اما در سه دقیقه دوم كشتی گیر بهشهری شروع خوبی داشت و با گرفتن پای حریف و خاك كردن دو امتیاز دیگر به اندوخته های خود اضافه كرد و زیرگیری های احسان پور ادامه پیدا كرد و با به پل بردن حریف این كشتی را به نتیجه 7 بر صفر با پیروزی پشت سر گذاشت.

65 كیلوگرم: سید احمد محمدی دارنده مدال نقره رقابت های قهرمانی سال 2014 جهان برابر نوریكوف نفر پنجم جهان كار سختی نداشت و حریف خود را با نتیجه 11 بر صفر شكست داد تا سومین پیروزی تیم ملی به راحتی به ثبت برسد.

70 كیلوگرم: حسن یزدانی آزاد كار جوان و خوش آتیه مازندرانی تیم ملی كه مدال طلای رقابت های قهرمانی سال 2014 جوانان جهان در زاگرب كرواسی را در كارنامه دارد در اولین مسابقه رسمی خود در رده سنی بزرگسالان برابر آنتون آفاناسیف در همان ابتدای كشتی با زیرگیری دو امتیاز از حریف خود گرفت و در ادامه آزادكار بلاروسی با بیرون بردن یزدانی یك امتیاز به نام خود ثبت كرد و یزدانی با دو بار خاك كردن حریف سه دقیقه اول مبارزه را 6 بر یك به پایان برد.

یزدانی با آغاز سه دقیقه دوم با زیرگیری و اجرای فیتیله پیچ این مبارزه را 11 بر یك مقتدرانه با پیروزی پشت سرگذاشت.

74 كیلوگرم: مرتضی رضایی قلعه در پنجمین مبارزه برابر علی شعبان اف كشتی گیر روسی الاصل و عنوان دار تیم ملی بلاروس و دارنده دو مدال برنز پیكارهای قهرمانی جهان در سال های 2014 و 2013 قرار گرفت.

شعبان اف كه سابقه حضور در لیگ ایران را دارد سه دقیقه اول را با گرفتن مچ پای رضایی قلعه و خاك كردن حریف با دو امتیاز به پایان برد.

با آغاز سه دقیقه دوم مبارزه شعبان اف یكبار دیگر با زیرگیری دو امتیاز از رضایی گرفت و آزادكار كشورمان كه چیزی برای از دست دادن نداشت با یورش های پی در پی خود دو مرتبه حریف خود را خاك كرد و كشتی را 4 بر 4 به تساوی كشاند و به دلیل كسب امتیاز آخر، رضایی قلعه پنجمین پیروزی تیم ملی و در مجموع پیروزی تیمی ایران برابر بلاروس را رقم زد.

86 كیلوگرم: علیرضا كریمی دارنده مدال طلای رقابت های قهرمانی سال 2014 در زاگرب كرواسی برابر الكساندر هوشتین اسیر قدرت بدنی حریف بلاروسی شد و وقت اول را با نتیجه 4 بر 3 واگذار كرد.

كریمی در وقت دوم مبارزه با اجرای فنون ناب ایرانی و فن درخت كن و فیتیله پیچ شور و هیجان خاصی در سالن ایجاد كرد و در نهایت كشتی گیر كرجی تیم ملی با نتیجه 7 بر 4 حریف خود را شكست داد.

97 كیلوگرم: رضا یزدانی دارنده دو مدال طلای قهرمانی جهان كه پیش از حضور در جام جهانی از ناحیه كمر دچار آسیب دیدگی شده بود برابر ایوان یانكوفسكی دارنده مدال برنز رقابت های قهرمانی اروپا قرار گرفت و در همان سه دقیقه نخست 10 بر صفر حریف خود را شكست داد.

125 كیلوگرم: پرویز هادی دارنده مدال طلای بازی های آسیایی 2014 اینچئوون كره جنوبی و پهلوان كشور در سال 93 در كشتی آخر این مسابقه برابر الكساندر شیماروف دارنده مدال طلای سال 2011 جهان در استانبول قرار گرفت كه سه دقیقه نخست با نتیجه 3 بر صفر به سود كشتی گیر تبریزی تیم ملی به پایان رسید.

شیماروف روسی الاصل كه به سد محكمی به نام پرویز هادی برخورد كرده بود در سه دقیقه دوم هم نشانی از قهرمان جهان نداشت و در نهایت آزاد كار كشورمان با نتیجه 6 بر صفر این پیروزی را پشت سرگذاشت و هشتمین پیروزی تیم ملی را رقم زد.

تیم ملی كشتی آزاد ایران ساعت 6 امروز (یكشنبه) برابر تیم تركیه صف آرایی خواهد كرد.

ورزشی (3)**1067**1613
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش