۲۲ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۳۶
کد خبر: 81566671
T T
۰ نفر

زمان سربازی كم شد

۲۲ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۳۶
کد خبر: 81566671
زمان سربازی كم شد

تهران - ایرنا - جانشین اداره منابع انسانی ستادكل نیروهای مسلح اعلام كرد كه مدت خدمت وظیفه در سال جاری از 24 ماه به 21 ماه تغییر كرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستادكل نیروهای مسلح، سردار موسی كمالی گفت: با توجه به استقبال جوانان در نیمه دوم سال 1393 و برنامه ریزی های انجام شده جهت استفاده بهینه از خدمت كاركنان وظیفه، فعلا بحث ضرورت افزایش خدمت سربازی منتفی شد.

وی افزود: در این راستا با موافقت سردار سرلشكر سید حسن فیروز آبادی رییس ستادكل نیروهای مسلح افزایش مدت خدمت دوره ضرورت تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد و در سال 94 نیز كماكان مقررات سال 93 یعنی مدت 21 ماه دوره ضرورت ، استمرار خواهد یافت.

جانشین اداره منابع انسانی ستادكل نیروهای مسلح اعلام كرد: در اجرای بند الف ماده چهار قانون خدمت وظیفه عمومی، مدت خدمت دوره ضرورت 24 ماه بوده است و ستاد كل می تواند در صورتی كه مشمولان، مازاد و یا كمتر از تعداد مورد نیاز باشند ، آن را به كمتر یا بیشتر از مدت یاد شده تغییر دهد.

وی گفت: بر این اساس مدت خدمت دوره سربازی 21 ماه است و در مناطق عملیاتی و امنیتی، سه ماه ، مناطق محروم ، دو ماه و نیز به ازای هر فرزند، دو ماه از این زمان كسر خواهد شد.

وی افزود: مدت خدمت كاركنان وظیفه مامور به دستگاه های غیر نظامی به جز یگان حفاظت و دژبان همچنان برابر مقررات سال گذشته ، 24 ماه خواهد بود و افزایش مدت خدمت سربازی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

اجتمام**9303**1776
۰ نفر