۲۲ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۱۹
کد خبر: 81566348
T T
۰ نفر

همشهري در يك نگاه

۲۲ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۱۹
کد خبر: 81566348
همشهري در يك نگاه

تهران- ايرنا- «هشدار جدي رهبري به سعودي ها»، «جريمه ورود به محدوده زوج و فرد از امروز با دوربين» و «بازار در انتظار رونق» عنوان هاي مهم صفحه نخست روزنامه همشهري در شماره روز شنبه است.

اين روزنامه عكس و تيتر يك را با عنوان «هشدار جدي رهبري به سعودي ها» به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره بيانيه هسته اي سوئيس و حمله به يمن اختصاص داد و نوشت: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح پنجشنبه، در ديدار جمعي از بانوان، شاعران و ذاكران اهل‌بيت عليهم السلام ضمن تبريك سالروز ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، مطالب بسيار مهمي را درخصوص مذاكرات هسته‌اي و همچنين تحولات يمن بيان كردند. ايشان سخنان خود را با اين مقدمه شروع كردند كه «برخي سوال مي‌كنند چرا رهبري درباره مذاكرات اخير هسته‌اي موضع‌گيري نكرده است؟»رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: علت موضع‌گيري نكردن رهبري اين است كه جايي براي موضع‌گيري وجود ندارد زيرا مسوولان كشور و مسوولان هسته‌اي مي‌گويند هنوز كاري انجام نگرفته و هيچ موضوع الزام‌آوري ميان دو طرف به وجود نيامده است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: چنين وضعيتي نياز به موضع‌گيري ندارد.

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان خطاب به دولت سعودي تاكيد كردند: اين حركت در منطقه قابل قبول نيست و من هشدار مي دهم كه بايد دست از حركت جنايت آميز در يمن بردارند.

تيتر بعدي روزنامه همشهري با عنوان «جريمه ورود به محدوده زوج و فرد از امروز با دوربين» به ثبت تخلف خودروها در ورود به محدوده زوج و فرد اختصاص يافته است. دوربين هاي ثبت تخلف ورود به طرح زوج و فرد از امروز آغاز به كار مي كنند تا گامي ديگر براي هوشمند سازي كنترل ترافيك پايتخت برداشته شود. محدوده ترافيكي زوج و فرد از شمال به بزرگراه شهيد همت، از شرق به بزرگراه امام علي، از غرب به بزرگراه شهيد چمران و نواب صفوي، و از جنوب به بزرگراه بعثت محدود شده است.هريك از خودروها در صورت ورود غير مجاز به نحدوده زوج و فرد 20 هزار تومان جريمه خواهند شد و البته به اين مبلغ به ازاي هر بار كه از مقابل دوربين ها عبور كنند 20 هزار تومان ديگر اضافه مي شود.

اين روزنامه با درج عنوان «بازار در انتظار رونق» نوشت: سال جديد هنوز به‌طور جدي وارد روزهاي كاري خود نشده بود كه مذاكرات هسته‌اي در سوئيس مرحله مهمي را پشت سر گذاشت. فعالان اقتصادي شايد در طول 18‌ماه گذشته بيشتر از سياسيون پيگيري مذاكرات هسته‌اي را در برنامه‌هاي خود گنجانده بودند چراكه نتايج اقتصادي اين رويداد سياسي آنچنان گسترده و عميق است كه سرنوشت فعاليت‌هاي اقتصادي را تغيير خواهد داد. شكل‌گيري تفاهم هسته‌اي در 13فروردين‌ماه هرچند پس از 18‌ماه انتظار، چشم‌انداز جديدي را براي فعاليت‌هاي اقتصادي رقم زد اما همچنان نامشخص بودن سرنوشت مذاكرات در تيرماه و احتمال تمديد مجدد آن، موجب شده است تا دوران انتظار براي فعالان اقتصادي بازهم تمديد شود و تصميم‌گيري‌ها براي سرمايه‌گذاري همچنان به آينده موكول شود. سايه اين ترديدها موجب ادامه ركود در بازارها شده است.

«رونمايي از دستاوردهاي جديد هسته اي»تيتر ديگر روزنامه همشهري است، در نهمين سالگرد روز ملي فناوري هسته اي با حضور رئيس جمهور از جديدترين دستاوردهاي سازمان انرژي اتمي ايران در حوزه سلامت رونمايي شد. اين دستاوردها شامل 3 نوع راديو دارو، نخستين مجتمع سوخت مجازي بومي و يك محصول در حوزه محيط زيست است.



**1642**9131
۰ نفر