۱۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۸:۳۹
کد خبر: 81564400
T T
۰ نفر
تجلیل از 30 سال فعالیت حاتمی كیا در عرصه هنر

تهران- ایرنا- آیین تجلیل از 30 سال فعالیت ابراهیم حاتمی كیا كارگردان سینما با حضور شماری از مسئولان و هنرمندان در تهران برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، در این مراسم تمبر یادبود تجلیل از 30 سال تلاش مستمر حاتمی كیا در سینما و عرصه هنر رونمایی شد و برخی از شخصیت های حاضر در این جلسه آن را امضا كردند.

حاتمی كیا در این آیین با بیان اینكه زمانی كه زیر 50 سال داشتم با انرژی می گفتم این كارها باید انجام بشود گفت: روی دیوار دفتر كارم می نوشتم كه این كار باید انجام شود اما از یك سنی فكر می كنم كه دیگر برای آنچه كه باید بگویم وقت خیلی كم دارم.

كارگردان به رنگ ارغوان در ادامه افزود: سیدمرتضی به ما یاد داد خیلی خودمان را گول نزنیم چرا كه الاعمال و بالنیات.

وی در ادامه با اشاره به اینكه مدتی است تصویر یكی از بچه های افغانی كه توسط داعش در سوریه سر بریده شده از جلوی چشمش كنار نمی رود خاطرنشان كرد: من خجالت می كشم كه در سوریه نبودم و این جوان ها خودشان را فدا می كنند چرا كه احساس می كنم از آنان عقب افتاده ام زمانی خود را پیش رو می دانستم ولی الان می بینم كه خیلی عقب مانده ام.

حاتمی كیا با بیان اینكه من كار زیادی نكرده ام ادامه داد: واقعا دلم می خواست این جسارت و این قدرت را داشتم كه در میان این بچه ها باشم بچه های مظلومی كه بی صدا جان خود را فدا می كنند.

كارگردان از كرخه تا راین به برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم فجر در بهمن گذشته اشاره كرد و گفت: اصلا جای افتخار نیست كه ما این جشنواره را برگزار می كنیم. مخاطب من ایوبی نیست چرا كه ایشان میهمان است، مخاطب من افرادی هستند كه موثرند و سوال من این است كه این حرف ها كجا باید زده شود.

ابراهیم حاتَمی‌كیا زاده ۱ مهر ۱۳۴۰، تهران كارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوینگر و بازیگر سینمای ایران است. وی دانش‌آموختهٔ رشته فیلمنامه‌نویسی از دانشكده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است.

حاتمی كیا فعالیت‌های سینمایی خود را با ساخت فیلم های كوتاه و مستند در باره سینمای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آغاز كرد.او برای ساخت فیلم آژانس شیشه‌ای جایزه بهترین فیلم‌نامه و كارگردانی را از شانزدهمین جشنواره فیلم فجر دریافت كرد.

حاتمی كیا تا كنون موفق‌شده برای فیلم‌های دیده‌بان، مهاجر، آژانس شیشه‌ای، از كرخه تا راین، به نام پدر، به رنگ ارغوان و چ برندهٔ جایزه از جشنواره فیلم فجر شود.

در این مراسم شماری از هنرمندان و دست اندركاران سینما از جمله حسین مسافرآستانه، نادر طالب زاده، سعید راد، سعید حدادیان، مسعود ده نمكی، مهدی چمران، نرگس آبیار، اصغر نقی زاده حضور داشتند.

فرآهنگ(3)**3054**م.ب** 1569
۰ نفر