۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۲۷
کد خبر: 81562406
T T
۰ نفر
فضای كسب و كار در ماههای آتی بهبود می یابد

تهران - ایرنا - یك كارشناس بازار كار گفت: با انتشار بیانیه هسته ای سوئیس در روزهای اخیر انتظار می رود فضای كسب و كار به دلیل كاهش هزینه های تولید و رونق سرمایه گذاری بهبود زیادی یابد.

علیرضا حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: تا زمانی كه نتایج عملی بیانیه سوئیس تحقق نیابد نمی توان اظهار نظر متقنی در خصوص رفع تحریم ها داشت.

وی ادامه داد: شواهد نشان می دهد شرایط سیاسی و اقتصادی كشور به سمت بهبود نسبی پیش می رود به طوری كه امید و فضای كسب و كار پس از سال ها ركود رونقی دوباره خواهد یافت.

وی اظهار داشت: با عملیاتی شدن بیانیه هسته ای سوئیس زمینه های سرمایه گذاری افزایش می یابد زیرا سرمایه گذار همواره به دنبال شرایط ثبات است تا بتواند سرمایه خود را به كار اندازد.

حیدری ابراز امیدواری كرد كه بهبود شرایط در ظرفیت های شناخته شده نظیر نفت و گاز تا پتانسیل های ناشناخته اقتصادی، تسری یابد.

وی با اشاره به آثار روانی بیانیه هسته ای گفت: در چند روز اخیر و پس از مذاكرات مثبت مسئولان ایرانی با گروه پنج بعلاوه یك نه تنها كاهش قیمت ارز را مشاهده كردیم بلكه حتی شاخص های بازار سهام با رشد مطلوبی مواجه شده است.

حیدری در پایان گفت: تردیدی نیست وضعیت فضای كسب و كار بهبود می یابد اما باید در انتظار ماههای آتی بود كه محورهای مورد تاكید در بیانیه هسته ای عملیاتی شود.

اقتصام(4)9123**1558
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد