۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۵۴
کد خبر: 81562232
T T
۰ نفر
مسافران نوروزي بيش از شش ميليون نفر شب در استان بوشهر اقامت كردند

بوشهر- ايرنا- سرپرست معاونت امور عمراني استانداري بوشهر گفت: امسال دو ميليون و 300 هزار مسافر نوروزي وارد استان بوشهر شدند كه در مجموع شش ميليون و 180 هزار نفر شب در اين استان اقامت كردند.

به گزارش ايرنا، روابط عمومي استانداري بوشهر، روزسه شنبه به نقل از سيد محمد حسن باستي افزود: آمار شش ميليون و 180 هزار مسافر نوروزي استان بوشهر كه در سايت‌ها منتشر شده، با احتساب اينكه مسافران اگر دو يا سه شب در بوشهر مانده‌اند، دو و يا سه بار هم شمارش شده‌اند، اعلام شده و آمار واقعي مسافران نوروزي ايناستان با احتساب يك بار شمارش براي هر نفر حدود دو ميليون و 300 هزار نفر بوده است.

وي درباره تلفات و حوادث جاده اي بيان كرد: در نوروز امسال با توجه به ايمن سازي مسيرهاي ارتباطي و برطرف كردن نقاط حادثه خيز استان بوشهر، تلفات جاده اي در اين مدت 70 درصد كاهش يافت.

باستي اضافه كرد: در نوروز 93، 11 مورد تلفات جاده اي در استان بوشهر ثبت شد كه امسال با انديشيدن تدابير ويژه اين آمار كاهش يافته است.

وي بيان كرد: ايمن‌سازي جاده‌ها، تامين علايم راهنمايي و رانندگي براي تعيين مسير جاده‌ها كه منجر به روان‌سازي محورها مي شود و افزايش اكيپ‌هاي كنترل، نظارت و دقت بيشتر بر مسيرها از جمله عوامل كاهش تلفات جاده اي در نوروز امسال در استان بوشهر است.

باستي يادآورشد: همچنين درايام نوروز امسال ايستگاه‌هاي هلال احمر با 20 پست، 500 نيرو و 25 اكيپ امدادي به مسافران خدمات ارايه كردندكه هشت اكيپ آن دريايي و يك اكيپ آن كوهستاني بود.

وي ادامه داد: امسال ايستگاه‌هاي اورژانس ثابت و سيار خاص اكيپ‌هاي نوروزي پيش‌بيني شد كه براي نخستين بار پزشك هم به طور مستمر در آنها حضور داشت و در صورت نياز مراجعان را ويزيت مي‌كرد.

وي گفت: هرجا كه نياز بود بويژه درشهرستان گناوه به دليل حجم بالاي مسافران ايستگاه‌هاي سيار مخابرات براي افزايش سرعت خدمات حضور پيدا كرد.

سرپرست معاونت امور عمراني استانداري بوشهر با اشاره به وجود 29 كمپ نوروزي در استان براي اسكان مسافران اظهاركرد: دو هزار و 200 كلاس براي اسكان مسافران درنظر گرفته شده بود كه با مديريت صورت گرفته از همه ظرفيت‌ها استفاده شد.

باستي گفت: با وجود شرايط آب و هوايي خوب استان در فصل بهار، براي شرايط نامساعد آب و هوايي هم اقدمات لازم پيش بيني شده بود و در اين ارتباط مسافران را در روزهاي باراني به سالن‌هاي ورزشي و دانشگاه‌ها منتقل كرديم تا مشكلات آنان برطرف شود.

وي با بيان اينكه غرفه‌هاي خدماتي حين سفر براي ارايه خدمات به مردم شامل مراكز تاريخي و موزه‌ه ادر نظر گرفته شده بود ادامه داد: 46 مورد نظارت و بازرسي و سركشي به دستگاه هاي خدماتي در مدت تعطيلات عيد نوروز صورت گرفت.

سرپرست معاونت امور عمراني استانداري بوشهر افزود: 300 هزار نسخه نقشه، كتابچه و سي‌دي براي راهنمايي در اختيار مسافران قرار گرفت و براي نخستين بار نيز سيستم‌هايي طراحي شده بود كه مسافران با روشن كردن بلوتوث گوشي همراه خود در هر شهر استان مي‌توانستند اطلاعات و راهنمايي‌ها در ارتباط با هر شهر را دريافت كنند.

باستي اظهاركرد: از آنجا كه استان بوشهر داراي ظرفيت‌ و جذابيت‌هاي گردشگري بالايي بويژه دراين فصل از سال دارد شاهد حجم زيادي از ميهمانان و مسافران در استان بوشهر در ايام تعطيلات نوروز بوديم.

وي افزود: حضور اين حجم بالاي مسافر و ميهمان نوروزي در شروع سال يك فرصت براي استان تلقي مي‌شود كه با استفاده از آن مي‌توان ضمن معرفي ظرفيت‌هاي گردشگري ساير ظرفيت‌هاي استان در بخش‌هاي مختلف را نيز در سطح كشور معرفي كرد.

سرپرست معاونت امور عمراني استانداري بوشهر بيان كرد: معرفي بوشهر هم مي‌تواند به شناخت عميق‌تر استان در سطح كشور منجر شود و هم فصل جديدي از توجه به ظرفيت‌هاي بوشهر را آغاز كند و زمينه سرمايه‌گذاري در راستاي توسعه صنعت گردشگري و ساير حوزه‌هاي غيرگردشگري كه استان ظرفيت بالايي در آنها دارد را رقم بزند و اين مسئله براي استان داراي اهميت خاصي بود.

باستي افزود: حدود سه ماه پيش از تعطيلات نوروز جلسات ستاد تسهيلات سفر در استان آغاز و در اين ارتباط 10 كميته تخصصي فعال شدند كه هر كدام وظيفه خاصي را بر عهده داشتند ضمن اين كه همزمان درهمه شهرهاي استان نيز ستاد تسهيلات سفر آغاز به كار كرد و جلسات مستمري دراين زمينه تشكيل شد. ك/2

6047/6043

سرخط اخبار استان‌ها